22. 6. 2021

29.10.2020 13.55, Rubrika: Vodní doprava

Modernizované stání v Hřensku poskytne lodím více bezpečí

Zvyšování hladin řek v uplynulých týdnech nás znovu upozornilo na to, že nesmíme zapomínat na protipovodňovou ochranu a také na ochranu lodí, které plují po našich řekách. Jak přitom dnes připomněl mluvčí ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) Jan Bukovský, například v Hřensku byla před nedávnem zahájena modernizace ochranného stání pro velká plavidla.

Ochranné stání ve Hřensku je tvořeno 8 dalbami, které se nacházejí v těsné blízkosti státní hranice s Německem na pravém břehu Labe. Již dlouhá léta představují poslední místo, kde se mohou lodě za povodní bezpečně vyvázat, pokud při nástupu povodně nejsou plavidla dojíždějící do České republiky z Německa schopna doplout proti proudu do nejbližšího ochranného přístavu v Děčíně-Rozbělesích. Za běžného provozu si u těchto daleb připojuje do vleku remorkér BESKYDY nákladní i osobní lodě, aby jim pomohl doplout obtížně splavným úsekem Labe bez zdymadel do Děčína a Ústí nad Labem.

Dlouhodobě je v rámci zlepšování podmínek pro provoz vodní dopravy řešeno zajištění bezpečné a spolehlivé ochrany lodí i za největších povodní, jaké byly v roce 2002. Za uplynulých 20 let tak na Labi prošlo modernizací 7 přístavů a vývazišť a téměř kompletně je tak na vodní cestě garantováno, že lodě bezpečně přečkají povodeň, aniž by bylo riziko jejich utržení. Nyní je potřebné dořešit jen několik málo chybějících míst zahušťujících současnou síť ochranných stání, aby byla lépe dostupná. Klíčovým místem pro přeshraniční plavbu je právě Hřensko, kde modernizace ochranného stání využívá stávající konstrukce vysokovodních daleb.

Současné dalby budou zvýšeny o 4,75 m tak, aby v případě povodňových stavů umožnily bezpečné vyvázání 4 plavidel o rozměrech 137 x 11,5 m, což jsou největší lodě běžně plující po Labi mezi Českou republikou a Německem. Každá dalba je nyní tvořena šesticí ocelových sloupů, které jsou propojeny ocelovými podestami a vybaveny vyvazovacími prvky. Sloupy z řady směrem do koryta budou navýšeny až na požadovanou výšku 2,8 m nad úroveň hladiny odpovídající povodním v roce 2002 dvojicí ocelových trub se třemi podestami s vyvazovacími prvky. Dosáhnou tak rekordní výše téměř 18 m nad dnem řeky. Jedna podesta pak bude doplněna na stávající konstrukci. Dalby jsou v horní části spojeny vysokopevnostním řetězem, který je ve směru proti proudu ukotven v železobetonovém bloku ve dně toku zajištěném šikmými pilotami. Tento řetěz slouží k přenosu zatížení mezi vysokými dalbami.

Stavbu provádí LABSKÁ, strojní a stavební společnost s r.o. Projekt je financován ze Státního fondu dopravní infrastruktury a celkové náklady modernizace dosáhnou necelých 17 mil. korun.

Zdroj a foto: ŘVC

 

29.10.2020 13.55, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Prevence povodní, voda v krajině, Vodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

LČR Vracíme vodu lesu, Jordán II.LČR Vracíme vodu lesu, Jordán II.
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<June 2021>>
PÚSČPSN
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4