20. 5. 2024

20.2.2023 11.05, Rubrika: Podnikání s vodou a zákony, Lodní doprava

ŘVC chce příští rok vybrat trasu pro splavnění Labe mezi Přeloučí a Pardubicemi

Ředitelství vodních cest (ŘVC) plánuje v první polovině příštího roku získat stanovisko vlivu koncepce na životní prostředí (SEA) pro záměr splavnění Labe mezi Přeloučí a Pardubicemi. Proti původní trase plavebního kanálu přes přírodně cenné Slavíkovy ostrovy dlouhodobě vystupovali ekologové a stavbu úspěšně blokovali. Nové vedení vodní cesty by se mělo co nejvíce vyhnout celé evropsky významné lokalitě Louky u Přelouče. Novou trasu, která bude vybrána, bude nutné zanést do krajské územně plánovací dokumentace, uvedl na dotaz ČTK mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

„Předložení dokumentace SEA krajskému úřadu ke zveřejnění a provedení vlastního procesu SEA se pokusíme uskutečnit do prosince 2023 a výsledné stanovisko SEA pak může být vydáno na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2024. Budou tak vytvořeny předpoklady, abychom následně požádali o zařazení do zásad územní rozvoje Pardubického kraje,“ uvedl Bukovský. Hejtmanství i Pardubice splavnění Labe podporují.

Dokumentaci SEA chtělo mít ŘVC hotovou již minulý rok, Do soutěže na její zpracování se však nikdo nepřihlásil a musela být zrušena. V opakovaném tendru jsou nyní dva účastníci, jejich hodnocení se dokončuje a v březnu by mohla být uzavřena smlouva s vítězem. Koncept SEA k projednání s dotčenými úřady by měl být připravený během letošního podzimu.

ŘVC vybíralo z 16 variant splavnění Labe, z toho tři byly z hlediska vlivů na životní prostředí vyhodnoceny jako varianty bez významně negativního vlivu na Louky u Přelouče. Jedna například vykazuje celkový územní zábor lokalit chráněného modráska pod jedno procento. Výsledné řešení vyplyne z hodnocení SEA.

Kvůli lodní přepravě ze současného koncového přístavu ve Chvaleticích do nově navrhovaného koncového přístavu v Pardubicích by bylo nutné vybudovat plavební kanál, který obejde jez v Přelouči. Dosud se také počítalo s ochranou takzvaných labských hrčáků, což je úsek řeky na středním toku pod jezem s bystřinným prouděním. V současnosti už podle Bukovského panuje názor, že hrčáky tak cenné nejsou a bylo by je možné zlikvidovat.

V minulosti prosazované řešení počítalo s kanálem o délce téměř 3,2 kilometru a náklady více než tři miliardy korun. Součástí projektu bude také modernizace plavební komory Srnojedy a výstavba veřejného přístavu v Pardubicích. Smysluplnost a hospodárnost plavebního kanálu zpochybnil už v roce 2009 Nejvyšší kontrolní úřad. Podle dříve zveřejněných informací by se po vodě z Pardubic a opačným směrem mohly vozit sypké stavební materiály, posypová sůl nebo nadměrné náklady, splavnění by umožnilo také rozvoj rekreační plavby.

Zdroj: ČTK, ilustrační foto: wikimedia commons, Riza-do~commonswiki assumed (based on

20.2.2023 11.05, Rubrika: Podnikání s vodou a zákony, Lodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

NS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKYNS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKY
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2