2. 10. 2022

ŘVC chce letos předložit nové varianty splavnění Labe do Pardubic

Ředitelství vodních cest (ŘVC) chce letos předložit nové varianty splavnění Labe v úseku od Přelouče do Pardubic. Proti původní trase plavebního kanálu přes přírodně cenné Slavíkovy ostrovy dlouhodobě vystupovali ekologové a stavbu úspěšně blokovali. Nové vedení vodní cesty by se mělo co nejvíce vyhnout celé evropsky významné lokalitě Louky u Přelouče, řekl ČTK mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

„Řešení více zasahuje do koryta řeky, méně se pohybujeme na loukách. Stále ale musíme překonat spád jezu v Přelouči, ten tam je, i když varianty mají drobné rozdíly v tom, jakým způsobem se u jezu bude operovat,“ uvedl Bukovský. Podle něj by mohl být u nynějšího jezu, kde je i nevyužívané zdymadlo, vybudován další s plavební komorou nebo by se muselo původní zdymadlo přestavět.

ŘVC vybíralo z 16 variant splavnění Labe, z toho tři byly z hlediska vlivů na životní prostředí vyhodnoceny bez významně negativního vlivu na lokalitu Louky u Přelouče. Jedna varianta například vykazuje celkový územní zábor lokalit chráněného modráska pod jedno procento.

Kvůli lodní přepravě do Pardubic by bylo nutné vybudovat plavební kanál, který obejde jez v Přelouči. Dosud se také počítalo s ochranou takzvaných labských hrčáků, což je úsek řeky na středním toku pod jezem s bystřinným prouděním. V současnosti už podle Bukovského panuje názor, že hrčáky tak cenné nejsou a bylo by je možné zlikvidovat.

„Z hlediska technického i finančního byl původní dlouhý plavební kanál lepší. Nové varianty jsou nákladnější, komplikovanější, ale představují vyřešení problémů s chráněnými územími,“ řekl Bukovský.

ŘVC plánuje, že do konce května zveřejní oznámení posouzení koncepce SEA pro záměr splavnění Labe do Pardubic včetně podkladů pro změnu zásad územního rozvoje Pardubického kraje. Zpracovanou dokumentaci hodnocení by chtělo ve druhém pololetí letošního roku projednat s orgány státní správy a do konce roku předložit krajskému úřadu k provedení vlastního procesu SEA.

Labe je zatím splavné jen do Chvaletic. Kromě plavebního stupně Přelouč by byla nutná modernizace stupně Srnojedy na Pardubicku a vybudování přístavu v Pardubicích. Podle dřívějších údajů by měla výstavba kanálu o délce téměř 3,2 kilometru stát více než tři miliardy korun.

Smysluplnost a hospodárnost plavebního kanálu zpochybnil v roce 2009 Nejvyšší kontrolní úřad. Podle dříve zveřejněných informací by se po vodě z Pardubic a opačným směrem mohly vozit sypké stavební materiály, posypová sůl nebo nadměrné náklady.

Zdroj: ČTK, ilustrační foto: ŘVCČR

16.5.2022 10.48, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Podnikání s vodou a zákony, Lodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

BRDSKÉ STROMOSÁZENÍ 2022BRDSKÉ STROMOSÁZENÍ 2022
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<< Říjen 2022 >>
PÚSČPSN
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6