22. 7. 2024

5.2.2024 10.16, Rubrika: Přehrady a vodní díla

Roztoky u Prahy budou mít nová stání pro malá rekreační plavidla

Ředitelství vodních cest ČR zahájilo stavbu čekacích stání pro malá plavidla v horní a dolní rejdě plavební komory Roztoky na Vltavě. Dnes tu žádné čekací stání pro rekreační plavidla neexistuje. Při čekání na proplavení tak nemají možnost se bezpečně a pohodlně vyvázat a musí zůstávat na motorech přímo na řece.

Stavba by měla být hotova během léta letošního roku.  „Tato stavba není ojedinělá. Čekací stání uzpůsobená pro malá rekreační plavidla chybí i u jiných plavebních komor na Vltavě. V loňském roce jsme vybudovali podobné čekací stání ve Vraném nad Vltavou a následovat bude ještě letos plavební komora Dolánky a Hořín. Podporujeme tím zajištění lepších podmínek pro rozvíjející se rekreační plavbu na našich vodních cestách a zároveň zvyšujeme bezpečí a komfort pro posádky malých plavidel,“  říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR.

Plavební komora Roztoky překonává spád Vltavy, který je už 120 let tvořen zdymadlem Klecany-Roztoky v těsné blízkosti Prahy, vybudovaném v rámci splavnění Vltavy právě do Prahy. Komora se nachází u levého břehu na vybudovaném krátkém plavebním kanálu, zatímco jez s vodní elektrárnou je situován dále proti proudu Vltavy.

Stavba nových čekacích stání nebude mít na provoz v přilehlém okolí téměř žádný vliv. Většina stavebních prací bude prováděna z vody a mimo plavební dráhu. Pouze v úplném začátku, během prvního únorového týdne, bude podél přilehlé asfaltové komunikace položen přívodní kabel elektřiny. Během března a dubna je plánováno usazení ocelových daleb pro čekací stání v horní i dolní vodě, na které budou během následujících měsíců osazeny další ocelové konstrukce a související prvky. Veškeré tyto práce, včetně vrtání pilot pro dalby, budou probíhat z pomocného pontonu plujícího na vodě.

Čekací stání v horní i dolní vodě budou tvořena řadou vždy devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 m. Dalby budou opatřeny úvaznými prvky pro lodě a vzájemně je propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,5 m se zábradlím. Přístup na lávku je pouze z lodí na vodě pomocí 4 žebříků ve vzájemné vzdálenosti 5 m. Čekací stání tak nejsou propojena se břehem a nebudou určena pro nástup a výstup osob na lodě. Na obě čekací stání bude umístěno osvětlení, komunikační zařízení s velínem plavební komory a plavební značení.

Stavební náklady ve výši 18,8 mil. Kč bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem je společnost Labská strojní a stavební společnost s.r.o.

Zdroj a foto (lokalita plavební komory): ŘVC ČR

 

5.2.2024 10.16, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Přehrady a vodní díla, Lodní doprava, Vodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

VÝROČÍ 110 LET ÚPRAVNY VODY KÁRANÝVÝROČÍ 110 LET ÚPRAVNY VODY KÁRANÝ
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4