30. 11. 2020

20.9.2019 7.12, Rubrika: Čistota vody a rekreace

Povodí Moravy bude dál pokračovat v opravách Baťova kanálu

Povodí Moravy začalo s opravou dalšího úseku Baťova kanálu. Mezi plavebními komorami Vnorovy I. a Veselí nad Moravou provádí práce, jejichž cílem je zajištění bezpečného provozu plavidel.

Informoval o tom dnes mluvčí Povodí Petr chmelař, s tím, že opravy tohoto úseku vyjdou na téměř 53 mililiny Kč. Poškozování břehového opevnění vlivem abraze, sesouvání břehů, zvětšování nátrží a narušování stability podélných ochranných hrází, s tím vším se musí potýkat nejoblíbenější moravská vodní cesta Baťův kanál. „Každoročně se zvyšující počet návštěvníků a plavidel si vybírá svou daň. Zaměstnanci Povodí Moravy, s. p. v loňském roce napočítali v plavebních komorách více než 3500 lodí, které převážely téměř 17 tisíc cestujících. Rozplavená zemina z břehů a hrází současně lokálně zanáší dno plavebního kanálu a tím pomístně snižuje plavební hloubku, která může vést až k omezení provozu lodní dopravy,“ vysvětluje důvod oprav generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Povodí Moravy, s. p. proto i na konci letošní hlavní sezóny zahájí opravy dalších částí Baťova kanálu. Státní podnik si od stavebních prací slibuje především zajištění bezpečnost plavebního provozu, opravu opevnění koryta a bezstarostný průběh další hlavní plavební sezóny bez rizika omezování plavby.

Stavba navazuje na opravy předchozích úseků. Od 1. října 2019 v části plavebního kanálu mezi plavebními komorami Vnorovy I a Veselí nad Moravou Povodí Moravy, s. p. sníží hladinu, aby stavební stroje mohly provádět patřičné úkony při obnově parametrů plavební dráhy, opravě a zajištění stabilizace břehů a hrází plavebního kanálu. „Stavbu jsme rozdělili na dvě etapy. V první etapě od října 2019 do konce dubna 2020, budeme provádět práce v úseku od plavební komory Veselí nad Moravou po železniční most. Dojde k odstranění nánosů a provedení opravy opevnění lomovým kamenem. Ve druhé etapě  od října 2020 do konce dubna 2021 dojde k znovu vypuštění kanálu, ale tentokrát jen v úseku od plavební komory Vnorovy I. po železniční most. V tomto úseku budou probíhat také hlavní stavební práce,“ popisuje ředitel Závodu střední Morava Povodí Moravy, s. p. Pavel Cenek, který má Baťův kanál ve správě.

K omezení plavby však v opravovaném úseku během hlavní sezóny nedojde. V období od května do září, během kterého Povodí Moravy zajišťuje plynulou plavbu po Baťově kanále provozem plavebních komor, bude v obou letech kanál v celé své délce opět napuštěný a připravený na hlavní turistickou a plavební sezónu.

Stavba je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury a výše nákladů činí 52,8 mil. Kč. Stavbou nebude uzavřena žádné komunikace, jen dojde k omezení přístupu v okolí přístavu Veselí nad Moravou.

Zdroj a foto: Povodí Moravy

20.9.2019 7.12, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Přehrady a vodní díla, Vodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

Maka dari itu Piala Didunia rintangan Piala Eropa Selalu guna kurang-lebih Kedua Th Aku memiliki simpanan Kusus Contohnya sewaktu sebulan menyimpan 200.000 Rupiah slot online Melampaui batas artinya sewaktu Kedua Th terkumpul Lokasi 4.800.000.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

BEČOVSKÉ RYBNÍKYBEČOVSKÉ RYBNÍKY
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<Listopad 2020>>
PÚSČPSN
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6