25. 9. 2020

Ostravští vodohospodáři zavádějí systém dálkového odečtu vodoměrů

Společnost Ostravské vodárny a kanalizace (OVAK), která dodává vodu přibližně 300.000 obyvatelům Ostravy a okolí, zavádí systém dálkového odečtu vodoměrů. Zákazníkům přinese neustále aktualizovaný přehled o spotřebě vody a může jim ušetřit i peníze, v případě že jim například někde bude voda unikat. Novinářům to dnes řekli zástupci společnosti OVAK.

Systém funguje na principu odečtu dat z vysílačů, které jsou montovány na vodoměry. Vysílače v pravidelných šestihodinových intervalech odesílají data na přijímače, ty je přenášejí do datového úložiště a následně do informačního systému. Celý řetězec je podle vodohospodářů šifrován a nepřenáší žádné osobní údaje, které by mohly identifikovat odběratele.

“Zákazník bude mít internetový přístup ke svým datům a uvidí aktuální spotřebu na daném odběrném místě. Uvidí stav na vodoměru, může si analyzovat i historicky, jakou měl spotřebu, protože jsou tam na portálech udělané různé přehledy v grafech a v různých datových strukturách,” řekla obchodní ředitelka Kateřina Dančová.

Generální ředitel OVAK Petr Konečný řekl, že náklady na zavádění systému se pohybují v milionech korun. Přinese to ale podle něj úspory jak firmě, tak zákazníkům. “Pakliže o to projeví zájem, mohou dostávat upozorňující e-maily na anomálie, které mohou nastat na jejich vnitřních rozvodech vody. Ušetří tím i naše společnost, protože omezíme počet fyzických odečtů zákazníků, budeme zákazníka méně rušit, snížíme rizika bezpečností práce, která jsou spojena s tím, že naší odečítači musí sestupovat do hlubokých šatech,” řekl Konečný.

Nový systém se týká zákazníků společnosti OVAK, kteří mají vlastní vodoměr, tedy rodinných domů, firem či správců bytových domů. Využít ho nemohou obyvatelé bytů v bytových domech, protože tam jsou zákazníky OVAK majitelé domů a vysílač je umístěn na vstupním vodoměru do domu. Rozvod do jednotlivých bytů už pak spadá do kompetence majitelů domů, například družstev. Konečný řekl, že ale v budoucnu budou chtít tento systém nabídnout i majitelům bytových domů.

Zákazník, který už má vysílač nainstalován, může dostat upozornění, když se mu například prudce zvýší spotřeba vody. Na případnou závadu se tak přijde daleko dříve, než je tomu dosud, a podstatně se tak sníží i škoda, kterou únik vody odběrateli způsobí. Projektový manažer Peter Ostrák řekl, že několik takových případů už se jim podařilo zachytit. Potrubí prasklo například v zimě kvůli mrazu v neobydlené novostavbě.

Vysílače je možné umístit jen na vodoměry, které jsou s novou technologií kompatibilní. Staré vodoměry ale OVAK postupně nahrazuje novými. Vodohospodáři už instalovali vysílače především v části Ostrava-Jih, postupně chtějí pokrýt celé město.

Zdroj: ČTK, ilustrační foto OVAK

 

9.6.2017 14.28, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Nápoje a voda v potravinách, Čistota vody a rekreace, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

Maka dari itu Piala Didunia rintangan Piala Eropa Selalu guna kurang-lebih Kedua Th Aku memiliki simpanan Kusus Contohnya sewaktu sebulan menyimpan 200.000 Rupiah slot online Melampaui batas artinya sewaktu Kedua Th terkumpul Lokasi 4.800.000.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

VIDEOROZHOVOR

více >

Fotoblog

více >

Stromy ve Stromovce mají nové jmenovkyStromy ve Stromovce mají nové jmenovky
Foto: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<Září 2020>>
PÚSČPSN
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4