11. 8. 2022

Modernizace rejd Baťova kanálu přispěje k větší bezpečnosti, omezí nehody

Na Baťově kanále ve Vnorovech na Hodonínsku dokončili modernizaci rejd plavebních komor, což přispěje k větší bezpečnosti a omezení nehod. Novinářům dnes projekt představil ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Podle něj by měla být do roku 2024 hotová modernizace rejd na 11 plavebních komorách. Celkové náklady jsou 61 milionů korun, pokryje je Státní fond dopravní infrastruktury.

Nyní jsou dokončené horní a dolní rejdy obou plavebních komor ve Vnorovech, kde se kanál stýká s řekou Moravou a místo je potenciálně nejvíce problematické, a dolní rejda plavební komory nazvané Kunovský les. Gargulák uvedl, že rejda neslouží k vystupování z lodi, ale je to jen čekací stání, než se rozsvítí zelené semafory a otevře se komora. Komory jsou na kanále kvůli tomu, aby lodě mohly překonat rozdíl ve výši hladiny. „Rejdy umožňují bezpečné komorování. Lodě přijíždějí ke komorám a nemají se kde vyvázat a musí stát na motoru na kanále na vodě, což je pro začátečníky složité a není to bezpečné. Proto jsme připravili modernizace všech rejd na 11 komorách, u zbylých dvou to není potřeba,“ řekl Gargulák.

Akce se zúčastnili ministr zemědělství Zdeněk Nekula (KDU-ČSL), hejtmani Jihomoravského kraje Jan Grolich (KDU-ČSL) a Zlínského kraje Radim Holiš (ANO) a ředitelka Státní plavební správy Klára Němcová. Němcová uvedla, že se modernizací rejd zvýší bezpečnost. „Vítáme všechny stavby na plavebních cestách, které zvyšují bezpečnost provozu. Sníží se riziko na této vodní cestě. Baťův kanál je jedna z nejoblíbenějších vodních cest,“ řekla Němcová.

Nekula připomněl, že Baťův kanál vznikl ve 30. letech minulého století. „Dlouhá léta sloužil k vodohospodářským účelům. Dnes slouží převážně k rekreačním účelům a jsem rád, že Povodí Moravy se věnuje nejen jeho udržování, ale i rozvoji,“ uvedl Nekula.

Grolich řekl, že by kraj chtěl, aby na Baťově kanále ve Vnorovech vznikla například lávka, aby bylo lepší propojení se Strážnicí. „Snažíme se na to sehnat finance,“ podotkl hejtman.

Baťův kanál ročně přiláká asi 90.000 návštěvníků, kteří se plaví na 3500 lodích. Kanál částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý přes 53 kilometrů. Chystají se prodloužení do Hodonína a Kroměříže, takže by délka trasy přesáhla 75 kilometrů.

Zdroj: ČTK, foto: PM

29.7.2022 10.04, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Hlavní zprávy, Lodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

ÚPRAVA KORYTA BOTIČE V ZÁBĚHLICÍCHÚPRAVA KORYTA BOTIČE V ZÁBĚHLICÍCH
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<< Srpen 2022 >>
PÚSČPSN
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4