21. 10. 2020

24.10.2019 14.40, Rubrika: Vodní doprava

Modernizace historického zdymadla Hořín na Vltavě je v poločase

Ředitel Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) Lubomír Fojtů dnes provedl staveništěm plavební komory Hořín Patricka Vankerckhovena z Evropské Komise, Marka Pastuchu z Ministerstva dopravy a další hosty, kde spatřili unikátně odhalené jádro původních konstrukcí.

Informoval o tom mluvčí ŘVC Jan Bukovský s tím, že proměna památkově chráněného zdymadla Hořín na Vltavě u Mělníka, která umožní plavbu větších lodí, je přesně na přelomu. Končí práce na bourání a rozebírání zdiva z roku 1905 a začíná betonáž a opětovné ukládání masivních kamenů. Tento projekt spolufinancovaný Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy CEF zajistí zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy. „Rok 2019 je na vodních cestách zcela mimořádný, protože oproti minulým letům se intenzivně staví a upravuje infrastruktura tak, aby vodní doprava byla bezpečnější a měla lepší podmínky v konkurenci se silniční dopravou na přetížených komunikacích. Hlavní úsilí se soustředilo na modernizaci Vltavské vodní cesty z Mělníka do Prahy jako napojení metropole na síť vodních cest Evropy,“ uvedl Fojtů za investora projektu. „Tento projekt je první stavbou na vodních cestách, která plní cíle dopravní politiky Evropské Unie na koridoru hlavní sítě TEN-T a odstraňuje strategická omezení definovaná Evropským koordinátorem Mathieu Groschem na dopravním koridoru Východ – východní Středomoří,“ řekl Patrick Vankerckhoven z Evropské Komise. „Věříme, že zlepšování plavebního stavu vodních cest bude pokračovat a Česká republika vyřeší i problematickou splavnost Labe, aby byly naplňovány cíle dosažení nízkoemisní a udržitelné dopravy v Evropě“, dodal.

Přestavba památkově chráněného zdymadla Hořín je stavbou, která nemá obdoby. Dnes byl mimořádný okamžik, kdy končí bourací a rozebírací práce téměř 120 let starého zdiva a betonů a zahajují se betonáže i kamenné obklady nových konstrukcí. Jako první začalo vyzdívání širšího horního ohlaví, na dolním ohlaví s budoucím unikátním zdvižným mostem budou práce pokračovat za několik dní. Pod komorou na levém břehu už stroje vyvrtaly pilotovou stěnu a začíná její kotvení do skály. „Rekonstrukce stavby přináší řadu překvapení, které pro nás předci připravili uvnitř masivních zdí, ale práce úspěšně pokračují tak, aby na jaře příštího roku těžké jeřáby osadily nová ocelová vrata,“ doplnil Jan Prokeš, vedoucí projektu Metrostavu a.s. Stavbu Úprava ohlaví Plavební komory Hořín realizuje dodavatel Metrostav a.s. se stavebními náklady 378 mil. Kč a práce budou dokončeny na jaře 2021.

Projekt společně s modernizací rejd plavební komory Praha – Štvanice uspěl v roce 2017 u Evropské komise a získal financování z grantu Nástroje Evropské Unie pro propojení Evropy, který dosáhne 10,7 mil. EUR. Financován je rovněž Státním fondem dopravní infrastruktury.

Zdroj: ŘVC, ilustrační foto (zdymadlo Hořín) Naše voda – Nina Havlová

 

24.10.2019 14.40, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Přehrady a vodní díla, Vodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

Maka dari itu Piala Didunia rintangan Piala Eropa Selalu guna kurang-lebih Kedua Th Aku memiliki simpanan Kusus Contohnya sewaktu sebulan menyimpan 200.000 Rupiah slot online Melampaui batas artinya sewaktu Kedua Th terkumpul Lokasi 4.800.000.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

HAUSWALDSKÁ KAPLE, ŠUMAVAHAUSWALDSKÁ KAPLE, ŠUMAVA
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<Říjen 2020>>
PÚSČPSN
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1