30. 10. 2020

40 procent odběratelů SmVaK nekupuje balenou vodu, stačí jim kohoutková

Celkem 40 % lidí, které zásobuje pitnou vodou společnost Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava (SmVaK), vůbec nekupuje do domácností balenou vodu, protože ji považují za drahou v porovnání se stejně kvalitní vodou z kohoutku. Vyplývá to z průzkumu agentury Respond & Co, který na podzim loňského roku realizovala v Moravskoslezském kraji v lokalitách, kde působí SmVaK Ostrava. Dotazovala se 900 respondentů.

Uvedl to Marek Síbrt, mluvčí SmVaK.

Jako doplněk kupuje ochucenou balenou vodu do domácnosti 47 % dotazovaných, pravidelně 13 % respondentů. Na vodu z kohoutku se z hlediska úrovně vzdělání nejvíce spoléhají vysokoškoláci, kteří ve 47 % nekupují balenou vodu vůbec, 9 % ji kupuje pravidelně. Lidé se základním a středoškolským vzděláním shodně nekupují balenou vodu ve 38 % domácností, naopak pravidelně ji kupují v 9, resp. 16 %.

Důvěra v kohoutkovou vodu je obdobná u mužů i žen (41, resp. 39 % nekupuje balenou vodu), naopak výrazně se liší podle věku respondentů. Ve věkové skupině 18-29 let pouze 25 % respondentů uvedlo, že balené nápoje nekupuje. Stejný podíl je kupuje pravidelně. Oproti tomu lidé od 30 do 39 let vůbec nekupují balenou vodu v 52 % domácností.
U lidí ve skupinách 50-59 a 60 a více let se preference výrazně neliší. 41 a 39 % z nich balenou vodu vůbec nekupuje, oproti tomu více než 9 % ji kupuje pravidelně a 52 % občas jako doplněk ke kohoutkové vodě.

Zajímavé je také to, že respondenti žijící v domácnosti sami v 70 % balenou vodu z důvodu ceny a kvality nekupují vůbec a preferují kohoutkovou vodu. U dvou až čtyřčlenných domácností je podíl těch, kteří balenou vodu vůbec nekupují výrazně nižší – 31, 38 a 34 %. Téměř polovina domácností se dvěma až čtyřmi členy kupuje balenou vodu jako doplněk ke kohoutkové (58, 48, 47 %). V případě, že lidí žije v domácnosti pět a více, zájem o balenou vodu z finančních a kvalitativních důvodů opět klesá – pravidelně ji kupuje pouze 9 % z nich, přičemž 53 % vůbec.

„Podíváme-li se do jednotlivých částí Moravskoslezského kraje, můžeme říct, že největší fanoušci balené vody žijí na Karvinsku. 23 % domácností ji kupuje pravidelně, zatímco 36 % vůbec. Zbytek připadá na občasné nákupy jako doplňku kohoutkové vody. Situace je jiná na Frýdecko-Místecku, kde 56 % dotazovaných nekupuje balenou vodu vůbec, 30 % občas jako doplněk a jen 14 % pravidelně, “ říká ředitel agentury Respond & Co Ondrej Gažík.

92 % dotazovaných domácností považuje dodávanou pitnou vodu z kohoutku za kvalitní, pozitivně ji reflektuje také 94 % zástupců firemního sektoru a 97 % představitelů municipalit. „Kvalita pitné vody v regionu je dlouhodobě jednou z nejlepších v České republice. Je to dáno jednak kvalitou zdrojů v podobě údolních nádrží Šance, Morávka a Slezská Harta – Kružberk, ale také vynikající úrovní našich úpravárenských provozů. Poté, kdy jsme v uplynulých letech výrazně modernizovali strojně-technologické zařízení naší největší úpravny vody v Podhradí u Vítkova, v současnosti za téměř 125 milionů probíhá investice do strojně-technologického zařízení v největší beskydské úpravně pitné vody v Nové Vsi u Frýdlantu nad Ostravicí,“ vysvětluje generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

Pro podporu pití kohoutkové vody také SmVaK Ostrava odstartovaly v létě 2015 projekt Kohoutkový inspektor SmVaK. Princip spočívá v osobních návštěvách a rozhovorech s majiteli restaurací, kaváren, cukráren, občerstvovacích zařízení nebo hotelů ohledně podávání kohoutkové vody hostům. Vodárenská společnost chápe, že kohoutková voda nemusí být poskytována bezplatně, protože s přípravou a servisem na stůl zákazníka je spojena řada úkonů a práce. Navíc voda jako nejcennější surovina má svou hodnotu. Proto není podmínkou pro ocenění v podobě označení podniku certifikátem a sady sklenic a džbánů pro možnost podávat kohoutkovou vodu zákazníkům, aby dostávali lidé kohoutkovou vodu zdarma.

Pro porovnání: za litr vody z kohoutku v regionu, kde působí SmVaK Ostrava, zaplatí zákazníci o něco méně než devět haléřů, třetinková lahev neperlivé vody se prodává v podnicích za zhruba třicet korun.

Každý rok během léta inspektoři/inspektorky vyráží do terénu, aby zjistili/y, jak se situace v průběhu času mění. Celkem se do projektu zapojilo již 150 restaurací, kaváren, cukráren, občerstvovacích zařízení nebo hotelů.

Zdroj: SmVaK

27.1.2020 9.02, Rubrika: Podnikání s vodou a zákony, Vodovody a kanalizace

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

Maka dari itu Piala Didunia rintangan Piala Eropa Selalu guna kurang-lebih Kedua Th Aku memiliki simpanan Kusus Contohnya sewaktu sebulan menyimpan 200.000 Rupiah slot online Melampaui batas artinya sewaktu Kedua Th terkumpul Lokasi 4.800.000.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

VÝLOV BOHDANEČSKÉHO RYBNÍKAVÝLOV BOHDANEČSKÉHO RYBNÍKA
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<Říjen 2020>>
PÚSČPSN
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1