Na slepém rameni Malše vznikne molo pro turistické lodě

5. ledna 2018 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

sanace skála Malše Povodí Vltavy

Nové molo pro turistické lodě vznikne letos u slepého ramene Malše v Českých Budějovicích. Připomíná to jihočeská mutace deníku Mladá fronta DNES s tím, že se tak prodlouží čas večerní plavby, o kterou byl v loňské první sezoně největší zájem.

Půjde o investici do milionu korun. Loni přilákaly plavby v krajském městě asi 400 turistů. Loňská sezona začala v červenci, trvala 68 dní. Zaujaly plavby ze slepého ramene Malše. Nejvíc lidí se svezlo večer, jezdilo se ale jen po dohodě. „Je zájem o večerní vyjížďky po vodě, proto prodloužíme čas na večerní plavbu. Na tuto sezonu plánujeme pohodlnější molo a lepší, větší loď,“ řekla manažerka projektu Stezka řeky Vltavy Michaela Jirásková. V půjčovně budou i paddleboardy. Dobré molo stojí dle Jiráskové 300 tisíc korun, loď půl milionu.

Investice chystají i v Týně nad Vltavou. V plánech je stavba kapitanátu, záměr rozšířit přístaviště včetně nového mola a vylepšit je, aby sloužilo i největším výletním lodím. Loni jezdila poprvé linka mezi Týnem a Hlubokou nad Vltavou, svezla 500 až 600 lidí. Náklady na vývaziště lodí budou 20 milionů, na kapitanát kolem čtyř až pěti milionů korun.

„Loni to byl pilotní projekt, jestli o linku mezi Týnem a Hlubokou bude vůbec zájem. Zvažujeme, že rozšíříme nabídku našich vyhlídkových plaveb na Hlubokou o další den,“ řekl vedoucí InfoPointu v Týně David Machart. Loni se jezdilo jednou týdně, letos by se mělo jezdit dvakrát, přibude jeden víkendový den. Město má architektonickou studii, kterou projedná s obyvateli. Starosta Týna nad Vltavou Milan Šnorek uvedl, že záměr je třeba prosadit na Ředitelství vodních cest a ministerstvu dopravy. „Chceme rozšířit molo a vybudovat zázemí na parkovišti pod kostelem, které by sloužilo jak pro turisty od vody, tak pro turisty od cyklostezky. Byly by tam sprchy, záchody, občerstvení. A jsou tu soukromé investorské záměry vystavět vedle bývalých Benešových mlýnů servisní centrum a marinu,“ sdělil Šnorek.

Odhad nákladů ještě nezná ani Povodí Vltavy. Z poslední schůzky s městem vzešel požadavek povodí na změnu příjezdové rampy. „Aby mohlo vjet nákladní auto na plochu našeho stávajícího vývaziště. V budoucnu ho plánujeme o něco rozšířit,“ dodal mluvčí Povodí Vltavy Hugo Roldán.

Zdroj: regionální mutace Mladá fronta DNES – jižní Čechy, ilustrační foto (Malše) Povodí Vltavy

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla, Prevence povodní, voda v krajině