14. 6. 2021

30.6.2020 11.10, Rubrika: Přehrady a vodní díla

Vlaky se vrací na nový most do Lužce nad Vltavou. Je první železniční zdvižný

Dnes končí výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou a 1. července ráno projede první pravidelný osobní vlak. Za 8 měsíců přerušeného provozu původní 115 let starý most nahradil nový, který bude na české železnici první zdvižný. Pro první lodě se bude zvedat v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Oznámil to Jan Bukovský, mluvčí Ředitelství vodnách cest.

Pro cestující dnes začíná sloužit nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem, vlak již nebude pravidelně jezdit přes nechráněný železniční přejezd v ulici Mělnická.

Výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou začala 1. listopadu loňského roku a hned poté 5. listopadu vysokotonážní jeřáb odstranil původní 115 let starou ocelovou mostní konstrukci. Během 8 měsíců byla vybudována kompletní nová železobetonová konstrukce spodní stavby s kamenným obkladem, která v sobě ukrývá také prostory pro technologii zdvižného zařízení. Největší český jeřáb pak 5. května na ložiska osadil novou 135 tun těžkou ocelovou konstrukci mostu o rozpětí 29 m. Jedná se o příhradovou konstrukci s ortotropní dolní mostovkou a přímým pružným upevněním koleje.

Železniční most je koncipován jako zdvižný, byť ke dni zavedení provozu nebude zdvih mostu ještě dokončen. Na mostě, konkrétně na kolejových pasech, se nachází unikátní zařízení, které zajištuje bezpečné rozpojení koleje při zdvihu mostu, ale především bezpečné spojení kolejnic při dosednutí mostu do spodní polohy. V České republice se doposud žádný funkční zdvižný most nenachází, proto bylo nutné zmíněné zařízení vyvinout. Tento most se tak stane unikátním, jak pro drážní dopravu, tak i pro dopravu vodní. Původní stabilní podjezdná výška pro lodě 4,50 m zdvižením mostu za několik minut naroste na 7 m a umožní bezpečné proplutí vysokých osobních lodí i nákladních lodí s kontejnery.

Pro zvýšení bezpečnosti provozu byla vybudována nová konečná zastávka v Lužci nad Vltavou před původním nechráněným železničním přejezdem, která má standardní nástupiště délky 30 m a výšky 550 mm nad úrovní koleje s bezbariérovým přístupem a přístřeškem pro cestující. Významně se tak zlepšuje i komfort cestování.

 Stavbu Zabezpečení podjezdných výšek na Vltavské vodní cestě, kanál Vraňany – Hořín, Ia. etapa, realizují dodavatelé STRABAG Rail a.s. – EUROVIA CS a.s. – OK Třebestovice a.s. a je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Naše voda, foto: ŘVCČR

30.6.2020 11.10, Rubrika: Přehrady a vodní díla

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

LÍTOŽNICKÝ RYBNÍKLÍTOŽNICKÝ RYBNÍK
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<June 2021>>
PÚSČPSN
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4