29. 1. 2023

Vláda odložila jednání o tom, jak se vyhnout hrozícímu postihu EK

Vláda dnes odložila projednávání bodu, jak řešit hrozící pokutu a ztrátu sedmi miliard korun z evropských dotací v souvislosti s nedoplněním seznamu evropsky chráněných území. Na twitteru to podle ČTK uvedl mluvčí kabinetu Martin Ayrer.

K projednání návrhů ministra životního prostředí Richarda Brabce se vláda vrátí v pondělí. Česko kvůli dopravním zájmům nezařadilo na seznam chráněných oblastí kaňonovité labské údolí a takzvané Louky u Přelouče. Evropská komise ale zařazení těchto lokalit na seznam již několik let požaduje. Řešení jsou podle MŽP dvě: buď lokality na seznam nezařadit a nést případné důsledky, nebo dát přednost chráněné přírodě a seznam doplnit. MŽP vládě doporučuje druhou variantu, ministři se dnes rozhodli k návrhům vrátit na svém příštím jednání.

Pokud by se lokality na seznam nedostaly, hrozila by ze strany EK mnohamilionová pokuta a vnitrozemská vodní doprava by mohla přijít o sedm miliard korun z evropských dotací. Jejich zastavení podle Brabce hrozí již nyní vzhledem k zahájenému řízení z Bruselu. Komise už rozhodla o zahájení řízení s ČR pro porušení evropského práva a nyní požaduje vysvětlení ohledně plánů na plavební stupeň Děčín a Přelouč.

MŽP vládu rovněž upozornilo, že pokud bude ministerstvo dopravy žádat EK o změnu Operačního programu Doprava po 30. červnu, je velké riziko, že sedm miliard korun na vnitrozemskou vodní dopravu nedostane. Komise bude dotace přidělovat pouze za splnění několika podmínek, mezi něž spadá soulad se životním prostředím.

Financování vnitrozemské vodní dopravy komplikuje i fakt, že Evropská komise uvolnění peněz na výstavbu vodních cest kromě zahrnutí uvedených území do chráněných lokalit podmiňuje získáním stavebního povolení na jez v Děčíně. Bez odstranění tohoto úzkého hrdla nemá další plánovaná stavba jezů výše proti proudu Labe význam. Bez splnění této podmínky nebude možné peníze z Operačního programu na roky 2014 až 2020 možné čerpat, uvedl již dříve ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica.

Jez v Děčíně přitom stále nemá splněný ani předchozí krok před stavebním řízením, kterým je zhodnocení dopadu stavby na životní prostředí (tzv. EIA). Investor již dokumentaci dvakrát přepracovával a naposledy ji na posouzení ministerstvu životního prostředí předložil zhruba před měsícem. Materiál nicméně vychází z varianty, že se chráněné lokality v údolí Labe nebudou rozšiřovat. Jejich zahrnutí by vyžadovalo celé přepracování dokumentu a zdržení celého procesu minimálně o řadu měsíců.

Zdroj: ČTK, ilustrační foto Naše voda (Labe u Děčína)

 

7.4.2016 14.31, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla, Statistiky a kauzy

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

PŘEHRADA VRCHLICE A ŘÍČKA VRCHLICEPŘEHRADA VRCHLICE A ŘÍČKA VRCHLICE
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<< Leden 2023 >>
PÚSČPSN
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5