17.2.2012 13.20, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace
PVK opětovně připomínají: Zabezpečte před mrazy řádné své vodoměry
Od začátku letošního roku musely Pražské vodovody a kanalizace (PVK) řešit již 171 výměn poškozených vodoměrů, z velké části vlivem mrazu i díky tomu, že ze strany zákazníků dochází stále k podcenění klimatických podmínek. Uvedl to dnes mluvčí PVK Ondřej Pokorný.
PVK pro doporučují, aby jejich zákazníci své vodoměry před zimou řádně zabezpečili. „Pokud má zákazník vodoměr umístěn ve venkovním prostoru (ve vodoměrné šachtě), doporučujeme nad něj dát krycí vrstvu izolačního materiálu: polystyrenovou desku, kterou je vhodné připevnit na spodní plochu víka venkovní vodoměrné šachty, izolační vatu (nikoliv skelnou) nebo plastový pytel naplněný drceným polystyrenem (nepoužívejte materiál, který podléhá hnilobě),“ radí Pokorný.
„Nezapomeňte venkovní šachtu pečlivě uzavřít a upravte její vstup tak, aby nemohla být zaplavena povrchovou vodou. Uvnitř vašeho obydlí chraňte potrubí vystavené mrazu stejně jako vlastní vodoměr pomocí doporučených izolačních materiálů. V případě delší nepřítomnosti, je-li to možné, nevypínejte během mrazů úplně vaše topení, uzavřete uzávěr před vodoměrem a vyprázdněte potrubí za ním,“připomíná dále mluvčí PVK.
Pokud se zákazník PVK domnívá, že vodoměr neměří přesně, může PVK požádat o jeho přezkoušení u subjektu oprávněného provádět státní metrologickou kontrolu měřidel. Ohledně přezkoušení vodoměrů mohou Pražané kontaktovat zákaznickou linku 840 111 112. Pokud dojde k poškození vodoměru, protože vlastník podcenil jeho ochranu, hradí si náklady na výměnu vodoměru sám. PVK řešily za poslední dva dny (15. a 16. února) 47 havárií vodovodních řadů a přípojek. I přes značné oteplení začíná počet havárií klesat. „V tomto období řešila naše společnost pouze jednu havárii většího rozsahu. V nejbližších dnech bude havárií pravděpodobně přibývat, ale nemělo by dojít k extrémní poruchovosti jako za uplynulých 14 dní,“ řekl mluvčí.
Co udělat pro větší informovanost
Pro snadnější a efektivnější informovanost si mohou zákazníci stále bezplatně registrovat službu SMS INFO. Pomocí sms získají zákazníci aktuální informace o haváriích velkého a středního rozsahu (o haváriích malého rozsahu lokálního charakteru naše společnost standardně pomocí sms neinformuje), plánovaných odstávkách vody a jiné důležité informace. Zákazníci se mohou registrovat na www.pvk.cz nebo přímo na nonstop zákaznické lince 840 111 112.Pokud zákazníci zašlou prostřednictvím sms zprávu s textemVEOLIA načíslo 720 001 112, bude je kontaktovat operátor a provede rychlou a pohodlnou registraci služby SMS INFO přímo s klientem. Službu SMS INFO využívá již 15 617 Pražanů a od vzniku služby bylo rozesláno 467 350 sms zpráv. V případě jakýchkoliv jiných dotazů nebo žádostí spojených s dodávkou pitné vody, odvádění odpadních vod a ostatních služeb se mohou zákazníci obrátit na nonstop zákaznickou linku 840 111 112 nebo na info@pvk.cz. Zákaznická linka obsloužila v roce 2011 téměř 90 tisíc zákazníků a vyřešila přes 23 tisíc požadavků e-mailem.
Naše voda
17.2.2012 13.20, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace