19. 4. 2024

Veřejné přístavy ztrácí kvůli stavu Labe 100 milionů korun ročně

Veřejným přístavům v Čechách kvůli nízkému provozu na Labi vznikají škody více než 100 milionů korun ročně. Provoz na Labi dlouhodobě komplikuje nízký stav vody kvůli suchu. ČTK to sdělil generální ředitel společnosti České přístavy Miloslav Černý.

Aktuálně je na úseku řeky mezi Ústím nad Labem a Hřenskem dva měsíce plavba zastavena kvůli nízké hladině vody. Podle Černého, který je zároveň viceprezidentem Svazu dopravy pro vodní dopravu, se v devadesátých letech přepravovalo po Labi téměř pět milionů tun materiálu, z toho až čtyři miliony tun tvořila vnitrozemská přeprava. „Nyní jde jen o statisíce tun celkem za přeshraniční a vnitrostátní plavbu,“ dodal. Provozovatelé přístavů se proto potýkají s nedostatkem zakázek, z čehož pramení nevyužití velké části skladovacích ploch, možností překládek a dalších logistických služeb.

Labe je přitom podle Černého zahrnuto do hlavní sítě TEN-T nejvýznamnějších transevropských cest. Stěžejním problémem je vedle sucha absence plavebních stupňů u Přelouče a Děčína, které stát už léta připravuje, uvedl Černý. Příprava obou staveb se potýká s problémy ohledně jejich dopadů na životní prostředí. Obě stavby se však dostaly do novely zákona, která by měla urychlit výstavbu dopravní, energetické i komunikační infrastruktury a kterou tento týden podepsal prezident Miloš Zeman. Novela přímo obsahuje seznam dopravních staveb, na které se má vztahovat opatření, urychlující přípravu a zahájení stavby.

Kritickou situaci na Labi potvrdil mluvčí Ředitelství vodních cest (ŘVC) Jan Bukovský. Uvedl, že na úseku mezi Ústím nad Labem a Hřenskem je už dva měsíce plavba zastavena. Aktuálně je podle ŘVC v Ústí nad Labem 120 centimetrů vody, takže vyšší ponor než 60 centimetrů není povolen. „Za těchto podmínek stojí všechny lodě, malé i velké, nákladní i osobní,“ dodal Bukovský.

Podle statistik ministerstva dopravy bylo během loňského roku na řekách v rámci vnitrozemské dopravy převezeno 1,57 milionu tun materiálu, což bylo zhruba o 210.000 tun méně než v roce 2016.

Společnost České přístavy provozuje veřejné přístavy v Praze, Mělníku, Kolíně, Ústí nad Labem a také skladový areál v Děčíně a Předboji.

Zdroj: ČTK, ilustrační foto (nákladní loď na Labi) Naše voda – Nina Havlová

 

2.8.2018 14.19, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla, Statistiky a kauzy

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

NS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKYNS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKY
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3