18. 4. 2024

4.5.2016 19.54, Rubrika: Podnikání s vodou a zákony

ÚS odmítl stížnost vodních cest na podporu kanálu u Přelouče

Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) bude muset znovu získat výjimku ze zákona na ochranu přírody a krajiny pro stavbu zamýšleného plavebního kanálu u Přelouče. Ústavní soud odmítl ústavní stížnost ŘVC proti zrušení výjimky, o kterém rozhodl vloni v září Nejvyšší správní soud.

Vyplývá to z usnesení Ústavního soudu, které ČTK poskytlo ekologické sdružení Děti Země. Připravovaný projekt nemá ani po mnohaletém úsilí ŘVC potřebná povolení.
Podle soudu byla ústavní stížnost předčasná, neboť předchozí rozhodnutí soudů a ministerstva životního prostředí nebyla konečná. O výjimce z ochrany zvláště chráněných druhů organismů budou úřady znovu jednat. „Jde už o třetí soudní prohru ŘVC s touto stavbou u Ústavního soudu,“ uvedl předseda Dětí Země Miroslav Patrik. Ústavní soud v březnu 2012 pro neopodstatněnost odmítl ústavní stížnost ŘVC proti zrušení územního rozhodnutí a v srpnu 2012 i stížnost proti zrušení stavební povolení pro zařízení staveniště.
Podle ekologických aktivistů plavební kanál u Přelouče o délce téměř 3,2 kilometru přes Slavíkovy ostrovy zbytečně zničí biotopy více než 70 zvláště chráněných druhů organismů, zejména evropsky chráněných modrásků očkovaných a bahenních. Navzdory požadavku Evropské komise vláda tento týden lokalitu Louky u Přelouče nezařadila mezi evropsky chráněná území.
Od března rozhoduje o povoleních k vybudování plavebního kanálu namísto Pardubického kraje kraj Královéhradecký. Ministerstvo životního prostředí vyhovělo námitkám ekologických sdružení a kvůli možné systémové podjatosti pardubického hejtmanství agendu přesunulo na jiný úřad. Stavba kanálu má stát zhruba tři miliardy korun.
Plavební stupeň Přelouč je součástí dlouhodobých plánů splavnění Labe. Tříkilometrový kanál přes Slavíkovy ostrovy by obešel památkově chráněný přeloučský jez. V plánu je také plavební komora s vraty, dále nová přemostění a přeložky silnic. Zastánci splavnění tvrdí, že by se po vodě daly výhodně vozit nadměrné náklady a sypké materiály, například obilí, písek, hnojiva či posypové soli.
Kritici o výhodnosti lodní dopravy na tomto úseku Labe pochybují. Smysluplnost a hospodárnost plavebního kanálu zpochybnil již před sedmi lety Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). „Ministerstvo dopravy věrohodným způsobem neprokázalo potřebnost investic na rozvoj a modernizaci labské vodní cesty. Nepředložilo žádné doklady, které by prokazovaly míru efektivnosti celkových finančních prostředků předpokládaných na dobudování labské vodní cesty,“ uvádí zpráva NKÚ z ledna 2009.
Zdroj: ČTK, ilustrační foto
4.5.2016 19.54, Rubrika: Podnikání s vodou a zákony

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

NS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKYNS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKY
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4