25. 9. 2020

8.9.2020 0.35, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Lodní doprava

S prodloužením Baťova kanálu do Hodonína se má začít ještě letos

Téměř čtvrtstoletí dlouhá příprava prodloužení Baťova kanálu ze Sudoměřic a slovenské Skalice do Hodonína se blíží do finále. Ředitelství vodních cest (ŘVC) nyní dokončuje dokumentaci pro zahájení zadávacího řízení na výběr zhotovitele a plánuje se stavbou začít ještě letos. Hotovo má být před zahájením plavební sezóny v roce 2023. Náklady činí 234 milionů korun, řekl dnes ČTK mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Na posun upozornil server zdopravy.cz.

Ředitelství vodních cest už má stavební povolení pro stavbu na území Slovenska a na úpravu hospodářských mostů přes plavební kanál. Čeká na poslední stavební řízení pro vlastní plavební komoru na území České republiky. Přípravu stavby komplikovalo kromě jiného to, že se nachází na státní hranici.

“Jedná se o dost rozsáhlou a náročnou stavbu, která se skládá z několika objektů. Kromě samotné plavební komory je to úprava zhruba 800 metrů koryta říčky Radějovky od nově vybudované plavební komory až do řeky Moravy. Dále stavba jednoho mostu a mokřad, který vznikne vedle stávajícího koryta Radějovky. Náročnost přípravy je znásobená státními hranicemi, které vedou v místě stavby středem Baťova kanálu a také nevypořádanými pozemky,” uvedl ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek.

Doplnil, že investiční záměr na prodloužení kanálu do Hodonína byl schválený již v roce 2000. “Zvýší to i celou atraktivitu vodní cesty. Očekáváme nárůst turistů, kteří v regionu tráví vícedenní dovolenou. Z toho i větší ekonomický efekt pro celou oblast v okolí turistické vodní cesty,” řekl Bártek.

Na Baťově kanále vznikne po 80 letech unikátní komora, která splavní poslední necelý kilometr říčky Radějovky napojující se do řeky Moravy. “Tento krátký úsek brání, aby lodě z Baťova kanálu mohly doplout na hladinu Moravy u Rohatce a plout dalších šest kilometrů po hladině držené jezem až do Hodonína. U nové plavební komory využijeme architektonické prvky baťovy architektury, jako je kamenný obklad zdi komory a režné cihelné zdivo domku obsluhy,” poznamenal Bukovský.

Baťův kanál vznikl ve třicátých letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Nyní slouží k rekreaci, ročně jej navštíví kolem 90.000 lidí, v přístavech si lidé mohou půjčit na 150 lodí. Kanál je dlouhý 53,8 kilometru. Částečně vede korytem Moravy, od Otrokovic ve Zlínském kraji přes Veselí, Strážnici a Petrov v Jihomoravském kraji až na Slovensko do Skalice. V budoucnu je v plánu také prodloužení z Otrokovic do Kroměříže.

Zdroj: ČTK, ilustrační foto: PMO

8.9.2020 0.35, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Lodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

Maka dari itu Piala Didunia rintangan Piala Eropa Selalu guna kurang-lebih Kedua Th Aku memiliki simpanan Kusus Contohnya sewaktu sebulan menyimpan 200.000 Rupiah slot online Melampaui batas artinya sewaktu Kedua Th terkumpul Lokasi 4.800.000.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

VIDEOROZHOVOR

více >

Fotoblog

více >

Stromy ve Stromovce mají nové jmenovkyStromy ve Stromovce mají nové jmenovky
Foto: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<Září 2020>>
PÚSČPSN
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4