13. 10. 2024

Rejdaři žádají splavnost Labe, jinak z Česka odejdou

Čeští rejdaři vyhlásili obdobu lékařské akce Děkujeme odcházíme. Informoval o tom ve svém vysílání Český rozhlas na stanici Radiožurnál.

Rejdaři požadují, aby jim stát zajistil buď celoroční splavnost Labe, anebo jim kvůli nízké hladině alespoň kompenzoval ztráty za období, kdy nemohou jezdit. Jinak prý nákladní lodní doprava v Česku skončí. ČR by tak přišla o letitou tradici nákladní dopravy po řekách mezi vnitrozemským Českem a mořem.

Podle rejdařů by to však mělo především ekonomický dopad. Tvrdí, že když se bude zboží přepravovat jinak než po vodě, vzrostou ceny za dopravu obilí nebo kontejnerů, a to se pak promítne i do zvýšení cen dalšího zboží pro zákazníky. „V dopravě se nejenom vozí krmiva. Krmiva a obilniny, to se potom promítne do cen rohlíků, kuřat, prasat, ryb. To, co každý den my běžně používáme. Může dojít i ke zvýšení cen přeprav kontejnerů, to znamená potom se to promítne třeba v cenách košil, kalhot, bot a podobně,“ řekl Radiožurnálu místopředseda sekce vodní dopravy Lukáš Hradský.

Rejdaři požadují, aby Labe bylo splavné po celý rok, ne jen 190 dní do roka jako nyní. Také by se podle nich měl začít stavět děčínský jez. Zabránit odchodu rejdařů by mělo také 600 milionů korun, které požadují od  státu jako dotaci na přestavbu přístavů a lodí. Přístavy by se tak měly přeorientovat na železniční a silniční dopravu a lodě by měly být schopné jezdit na hluboké vodě v západoevropských kanálech. Tyto peníze by ale měly sloužit i jako kompenzace do doby, než bude Labe plně splavné. Lodní dopravci prý na oplátku státu ušetří 15 miliard korun za děčínský jez a další stavby.

Ministerstvo dopravy s celým protestem nesouhlasí a považuje jej za nátlakovou akci. S loďaři prý jedná a peníze do vodních cest dává, jak poznamenal Jakub Ptačinský z ministerstva dopravy: „Naposledy v minulých týdnech tady na ministerstvu dopravy seděli a jednali s námi o možných dotačních programech. Řešení se rýsuje, oni o tom velmi dobře vědí, a právě proto nás překvapila jejich dnešní interpretace toho, jak se pro lodní dopravu vlastně vůbec nic nedělá. Zapomněli na prohrabování, zapomněli na zvedání mostů, zapomněli i na to, že se za posledních několik let zvedly desítky přístavních komfortů, které jsou. To znamená přístavní hrany, ale i logistický byznys, který je kolem toho,“ uvedl Ptačinský.

Zvedání mostů ale rejdaři kritizují jako zbytečné, pokud neprojedou kolem Děčína. Čeští rejdaři tak uvažují o přesunu podnikání do západní Evropy.

URL| http://www.rozhlas.cz/_zprava/936471

 

19.8.2011 10.42, Rubrika: Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

HAVARIJNÍ CVIČENÍ NA PŘEHRADĚ HRACHOLUSKY, ZÁŘÍ 2024HAVARIJNÍ CVIČENÍ NA PŘEHRADĚ HRACHOLUSKY, ZÁŘÍ 2024
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3