19. 4. 2024

7.11.2019 11.16, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

Produkce českého piva se i letos udrží na solidní úrovni

Za prvních 9 měsíců letošního roku se produkce pivovarů pro tuzemský trh snížila oproti stejnému období loňského roku o 3,16 %, vývoz se naopak meziročně zvýšil o 4,33 %. Informoval o tom dnes ve své zprávě Český svaz pivovarů a sladoven (ČSPS).

Výsledkem je pokles celkového výstavu o 1,22 %. Za poklesem tuzemského trhu stojí zejména počasí, které bylo v loňském roce mimořádně teplé a napomohlo rekordním prodejům, které se letos již nepodařilo zopakovat. Tuzemská spotřeba s menšími meziročními výkyvy zůstává dlouhodobě zhruba na stejné úrovni a rozvoj pivovarské ekonomiky tak táhne zejména export. Ten tvořil vloni už téměř 25 % celkového výstavu, a jak je patrné z průběžných výsledků, jeho podíl letos opět o něco vzroste.

„Tuzemský trh je dlouhodobě stabilní, co nám však dělá starosti, je pokračující odklon od pití čepovaného piva v restauracích a hospodách. Zatímco ještě v roce 2009 drželo čepované s přehledem prim, vloni se jeho podíl snížil už na 38 % a pokles pokračuje. V prvních 9 měsících letošního roku byl podíl piva čepovaného ze sudů a tanků na celkové tuzemské spotřebě 37 %,“ říká Martina Ferencová, výkonná ředitelka ČSPS. Pivovary se proto snaží tradici české hospody bránit a rozvíjet. Chození na pivo u nás bylo odedávna společenským fenoménem, který je o navazování a posilování vztahů, výměně informací, řešení problémů či domlouvání spolupráce. Nejvýznamnější aktivitou v tomto směru jsou zářijové Dny českého piva, které se v posledních letech začínají prosazovat i do zahraničí.

Výsledky za leden až září nepřinesly žádná zásadní překvapení. Polovinu spotřeby u nás tvoří ležáky, tedy spodně kvašená piva se stupňovitostí 11 % – 12 %, a jejich obliba mírně posiluje. Přibližně 45 % připadá na lehčí výčepní piva. Zbývajících 5 % tvoří kategorie nealkoholických piv, pivních mixů a pivních speciálů. Přestože jde o relativně malý objem, je v této kategorii čilý pohyb. Každoročně se objevují desítky nových variant ovocných mixů v nealkoholických i nízkoalkoholických variantách a při nejrůznějších příležitostech pivovary vaří speciální piva. Nejčastěji se tak děje na svátek svatého Václava, který je patronem českého piva a sládků, na Vánoce nebo pro letní posezení v zahradních restauracích.

Stejná zůstává i struktura druhů obalů. V tomto ohledu patří pivovarnictví k nejekologičtějším, protože dominantním způsobem přepravy jeho produktů ke konzumentům jsou velkokapacitní tanky, sudy a vratné skleněné lahve. Na tyto obaly celkově připadá 75 % tuzemské spotřeby.

Zdroj ČSPS, ilustrační foto Naše voda – Nina Havlová

7.11.2019 11.16, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Nápoje a voda v potravinách, Statistiky a kauzy

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

NS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKYNS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKY
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6