4. 7. 2020

Plzeňský Prazdroj zvýšil zisk o 300 milionů, tržby byly rekordní

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj loni meziročně zvýšil zisk o zhruba 300 milionů Kč na 4,8 miliardy Kč. Tržby mu stouply o půl miliardy na rekordních 17 miliard korun. ČTK to dnes sdělil mluvčí společnosti Zdeněk Kovář. Kapitálové investice firmy loni činily 1,5 miliardy Kč. Na domácím trhu společnost prodala meziročně o procento více piv, a to celkem 7,3 milionu hektolitrů. Pivovar vlastní od konce března roku 2017 japonská skupina Asahi. Letošní výsledky ale budou výrazně ovlivněné pandemií koronaviru.

Na daních včetně spotřební odvedla firma loni šest miliard korun. Společnost loni celkově prodala rekordních 11,7 milionu hektolitrů piva, meziročně o procento více. Z toho prodeje v zahraničí činily 4,5 milionu hektolitrů, což je nové maximum a nárůst o 2,5 procenta. Dařilo se oběma exportním značkám, jak ležáku Pilsner Urquell, tak i Velkopopovickému Kozlu. Plzeňský Prazdroj vyváží pivo do více než 50 zemí na světě, což z něj dělá největšího exportéra českého piva.

“Naše domácí prodeje výrazně podpořily úspěšné novinky, ať už v kategorii ležáků, tak mezi nealkoholickými pivy. Příkladem je čepovaná Gambrinus 11, která si rychle získala přízeň milovníků piv a zařadila se mezi vyhledávané ležáky. A vůbec nejrychleji – o 18 procent – loni rostly prodeje nealkoholického piva Birell včetně jeho ochucených variant,” uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

Letos chce společnost investovat více než 300 milionů korun do návratu společnosti k normálnímu životu po koronavirové pandemii.

Všechny české pivovary loni meziročně zvýšily výrobu o 1,6 procenta na 21,6 milionu hektolitrů, uvedl již dříve Český svazu pivovarů a sladoven. Šlo o rekordní výstav druhý rok za sebou. Letos produkce klesne kvůli koronaviru a vládním restriktivním opatřením.

Za růstem stál loni stejně jako předloni export, který se meziročně zvýšil o 4,5 procenta, nealkoholické pivo si ve vývozu polepšilo o více než 22 procent. Na export tak šlo 5,4 milionu hektolitrů pěnivého moku. Největšími evropskými trhy zůstávají Slovensko, Německo a Polsko, na čtvrté místo se dostalo s růstem o 36 procent Maďarsko. Z trhů mimo EU jsou jako v minulosti největší Rusko, Jižní Korea a Spojené státy americké.

Česká spotřeba piva loni meziročně vzrostla na hlavu o dvě velká piva na 142 litrů. Z hlediska obalů si loni prvenství udrželo sklo, 40 procent celkové spotřeby tvořilo lahvové pivo, u kterého se podíl meziročně snížil o dvě procenta. Sudové pivo si pohoršilo o čtyři procenta na 33 procent, pivo prodávané v plastových lahvích pak o pět procent na 11 procent. Pomalejším růstem proti předchozím letům, ale přesto o osm procent se zvětšil prodej piva v plechu, které tak s 12 procenty překonalo prodeje v PET lahvích.

Zdroj: ČTK, ilustrační foto: wikimedia commons, Tmv23 – Vlastní dílo

24.6.2020 10.53, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony

Aktuality

VIDEOROZHOVOR

více >

Fotoblog

více >

NS U MLEJNANS U MLEJNA
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<Červenec 2020>>
PÚSČPSN
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2