27. 7. 2024

3.11.2023 9.52, Rubrika: Lodní doprava

Nová stání zvýší bezpečnost a plynulost plavby na Baťově kanálu

Povodí Moravy dokončuje rozsáhlou modernizaci rejd plavebních komor na Baťově kanálu. Na většině plavebních komor v uplynulých dvou letech vznikla zcela nová vyčkávací stání. Do začátku hlavní plavební sezóny se modernizace rejd dočkají poslední dvě plavební komory – Spytihněv a Babice. Zde správce Baťova kanálu zahájil práce letos v říjnu.

Hned po ukončení hlavní plavební sezóny zahájilo Povodí Moravy stavební práce u plavebních komor Spytihněv a Babice. Během následujících šesti měsíců projdou jejich rejdy úpravami a vzniknou zde zcela nová vyčkávací stání. Jde o dokončení rozsáhlé modernizace rejd plavebních komor na celém Baťově kanálu, kterou správce vodní cesty zahájil na podzim 2021. „Modernizace rejd je z hlediska plynulosti a bezpečnosti plavby nejvýznamnější akcí, která se v novodobé historii na Baťově kanálu uskutečnila. Jde o rozsáhlou stavební akci, která proběhla prakticky v celé délce vodní cesty, a to bez omezování či dokonce přerušování plavby,“ popisuje generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

U obou komor vzniknou pevná vyvazovací mola na nosných sloupech, která budou vetknutá do dna vodní cesty. Délka vyčkávacích stání bude 35 metrů. Samozřejmostí je nové osvětlení. Vše bude splňovat moderní standardy pro plavbu a bezpečný pohyb před vstupem do plavební komory. „Vodní cesta bude mít už v příští hlavní plavební sezóně po celé své délce nové moderní rejdy, které návštěvníkům Baťova kanálu poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory. Plavba bude komfortnější, plynulejší a především bezpečnější,“ říká Gargulák. Jde o poslední dvě komory, u kterých modernizace rejd proběhne.

Modernizace rejd se dotýká jedenácti plavebních komor. Technické řešení je „šité na míru“ dle lokálních podmínek ve více variantách. U většiny rejd vzniklo pevné vyvazovací molo, v případě horní rejdy plavební komory Vnorovy II, dolní rejdy plavební komory Vnorovy I a dolní rejdy plavební komory Kunovský les byla zvolena varianta svislé stěny z beraněných štětovnic s betonovým zhlavím.

Celkové náklady na modernizaci rejd jedenácti plavebních komor jsou 61 mil. Kč. Investorem akce je správce Baťova kanálu Povodí Moravy, s. p. Akce je financovaná ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Zdroj a foto: Povodí Moravy

 

3.11.2023 9.52, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Přehrady a vodní díla, Lodní doprava, Vodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

VÝROČÍ 110 LET ÚPRAVNY VODY KÁRANÝVÝROČÍ 110 LET ÚPRAVNY VODY KÁRANÝ
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31