20. 4. 2024

26.11.2019 9.18, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Lodní doprava

Na Máchovo jezero se vrátil Máj, čekají ho adventní plavby

Na Máchovo jezero u Doks na Českolipsku se dnes po kontrole podponorové části vrátil za pomoci dvou jeřábů sedmdesátitunový Máj, největší loď místní regaty. Loď je v pořádku a cestující bude znovu vozit v prosinci, při čtyřech nedělních adventních plavbách za soumraku. ČTK to v pondělí řekl Vladimír Reichert ze společnosti Regata Máchovo jezera, která výletní flotilu na jezeře provozuje.

„O adventu vyplouváme za světla a vracíme se za tmy. Jde nám o to, aby Máj svítil, je vánočně vyzdobený,“ dodal Reichert. Adventní plavby budou letos na jezeře třetím rokem, zájem o ně byl v předchozích dvou letech velký. Na jednu plavbu se vydává i přes 100 lidí, loď vyplouvá o adventních nedělích v 16:00 z přístaviště, pokud není jezero zamrzlé.

Máchovo jezero – kdysi Velký rybník, o jehož vznik se před více než 650 lety zasloužil Karel IV., je jediným místem v Libereckém kraji, kde mohou plout velké výletní lodě. Máj je mezi cestujícími dlouhodobě nejoblíbenějším plavidlem ze čtyřčlenné flotily jezera. Na adventní plavby ho podle Reicherta nasazují i kvůli tomu, že v případě nutnosti se mohou cestující ohřát ve vytápěném podpalubí. Bílomodrá loď pojme až 250 pasažérů a je jediná svého druhu. Postavená byla speciálně pro Máchovo jezero v roce 1959. Letošní kontrola ukázala, že je stále ve velmi dobrém stavu. „Dopadlo to velmi dobře, všechno funguje,“ uvedl Reichert. Odborníci podle něj měřili i tloušťku opláštění lodi, jak nařizují předpisy. „Zda opláštění ubývá, a ono za posledních 50 let neubylo,“ dodal.

Máj se dnes sice vrátil na vodu, z jezera ale dva jeřáby naopak vyzdvihly Racka, nejmladší loď z výletní flotily. Racek je z roku 1966 a už je oprýskaný. „Do vody ho budeme dávat zpátky až někdy na jaře, v březnu či v dubnu. Čeká ho renovace, je to taková spíše kosmetická úprava. Uděláme kompletně barvy, laky, očalouníme nově nábytek, uděláme nové podlahy,“ uvedl Reichert. „Je to poslední ze čtyř našich lodí, kde jsme tyto kosmetické úpravy nedělali,“ dodal. Máj „omlazovací kúrou“ prošel před pěti lety, stála pět milionů korun. U Racka si vyžádá 1,5 milionu.

Historie lodní dopravy na Máchově jezeře sahá do roku 1920, kdy začal cestující vozit malý dýmající parník Greif. Dnes jsou ve flotile kromě Máje a Racka ještě Hynek a nejstarší Jarmila alias Marie, vyrobená v roce 1924. Při obvyklém průběhu sezony se některou z výletních lodí sveze kolem 20.000 lidí, letošní byla podle Reicherta průměrná.

Zdroj: ČTK, loď Máj, foto: wikimedia commons, Talmidavi – Vlastní dílo

26.11.2019 9.18, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Lodní doprava

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

NS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKYNS PERNŠTEJNSKÝMI RYBNÍKY
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1