27.3.2020 0.36, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách
Mattoni zkouší v Praze mobilní prodej nealkoholických nápojů
Výrobce minerálních vod Mattoni 1873 zkouší v Praze mobilní prodej nápojů. Reaguje tak na koronavirovou krizi a opatření proti šíření nákazy. Prodej firmě klesl zejména v hotelech a kvůli uzavřeným restauracím a kavárnám. ČTK to sdělila PR manažerka společnosti Andrea Brožová.
Mattoni 1873, která kromě výroby minerálních vod distribuuje i další světové značky nealkoholických nápojů, se chce v současné situaci přiblížit zákazníkům. „Proto jsme rozjeli mobilní prodej, zatím jako pilotní projekt s jedním autem na Praze 9. Funguje od pondělí 23. března a pokud o něj bude zájem, rozšíříme ho,“ uvedla Brožová.
Odbyt nealkoholických nápojů snižují nejen zavřené restaurace a hotely, ale i rušení společenských akcí a to, že kanceláře a výrobní provozy jsou v omezeném režimu či uzavřené. „Naše maloobchodní prodeje zpočátku rostly, jak se lidé předzásobovali, ale nyní již tento trend není tak výrazný,“ popsala Brožová.
V současné době se nejvíce prodávají přírodní i ochucené minerální vody, takzvané léčivé vody a sirupy. Firma se ale také snaží pomáhat a dodává zdarma nápoje jak nemocnicím, tak složkám integrovaného záchranného systému v Praze i v regionech.
Nápojářské skupině Mattoni 1873 (dříve Karlovarské minerální vody) se v posledních letech mimořádně dařilo. Loni jí meziročně vzrostly tržby o 77 procent na 15,5 miliardy korun. V Česku vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka a také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew nebo brambůrky značek Lay ́s.
Zdroj: ČTK, ilustrační foto
27.3.2020 0.36, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách