3.9.2021 0.02, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách
Kofole v prvním pololetí stouply tržby meziročně o 7,3 procenta
Kofole v letošním prvním pololetí stouply tržby meziročně o 200,8 milionu korun (7,3 procenta) na 2,95 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) Kofole vzrostl o 120,8 milionu (34,6 procenta) na 469,9 milionu korun. Hlavním důvodem je především výrazný červnový růst poptávky po otevření trhu včetně segmentu gastronomie. Kofola to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Odhady finálního výsledku ukazatele EBITDA za rok 2021 firma zpřesnila na rozmezí 1,08 až 1,15 miliardy korun.
„Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku jsme prodávali téměř výhradně v segmentu retail (maloobchod), od počátku června rostla významně poptávka především díky otevření gastronomie. Trh byl konečně kompletní. Přálo nám také dobré počasí, které lákalo lidi ven, na výlety a dovolené. V kombinaci s dobře připravenými aktivitami a novinkami klíčových značek jsme dosáhli velmi dobrého výsledku,“ uvedl generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras.
Po otevření letních zahrádek a turisticky atraktivních míst se zvýšil i prodej čepovaných nápojů. „Po otevření hospod a restaurací byl návrat jejich zákazníků nejprve velmi opatrný a chvíli trval. Od druhé poloviny června však již začaly podniky fungovat výrazně lépe, a to způsobilo skokový růst poptávky po našich nápojích v čele s čepovanou Kofolou,“ uvedl finanční ředitel Skupiny Kofola Martin Pisklák. Finální červnová čísla za český a slovenský trh jsou podle něj nejlepší v historii firmy.
K dobrým výsledkům Kofoly přispěl také růst poptávky v adriatickém (jadranském) regionu. Před létem se tam rozvolnila protiepidemická opatření a do oblasti se začali vracet turisté z celé Evropy. Pisklák uvedl, že se to projevilo na prodejích značek Kofoly v čele s minerálními vodami Radenska a Studenac.
„Mezi důležité novinky v tomto regionu patří zahájení strategické spolupráce s největším výrobcem džusů v regionu – společností Fructal, a také stáčení chorvatské značky pramenité vody Studena do lahví ze stoprocentně recyklovaného PET materiálu rPET,“ uvedla Kofola.
Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.
Kofola má téměř 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v milionech Kč):
1. pololetí 2021* | 1. pololetí 2020* | Změna 2021/2020 | Změna 2021/2020 v procentech | |
Tržby | 2953,7 | 2752,9 | 200,8 | 7,3 |
EBITDA | 469,9 | 349,1 | 120,8 | 34,6 |
* Upraveno o jednorázové položky
Zdroj data: Kofola
Zdroj: ČTK, foto: wikimedia commons, Vlastní dílo
– 3.9.2021 0.02, Rubrika: Nápoje a voda v potravináchAktuality
Vranovská přehrada bude celé léto lákat na oslavy 90 let od napuštění
Akt. 28.3.2024 0.48Rubrika: Čistota vody a rekreace, Přehrady a vodní díla
Jihočeští rybáři ceny kaprů po velikonočních výlovech na jihu Čech neměnili
Akt. 27.3.2024 15.18Rubrika: Rybářství a rybníkářství