28. 3. 2024

Jedno razítko na povolení stavby? Vládnímu slibu stojí v cestě voda

Po letech praxe, kdy se povolení na složitější projekty vyřizovala až dvanáct let oproti dvěma letům unijního průměru, mělo stačit razítko jen jedno. Píší o tom Hospodářské noviny s tím, že záměru stojí v cestě voda – ministerstvo zemědělství totiž trvá na tom, aby se vodoprávní povolení vydávalo zvlášť.

„Pak není možné využít výhod koordinovaného řízení zejména pro pozemní komunikace a některé energetické stavby,“ ohradilo se v rámci připomínek k návrhu ministerstvo průmyslu. Zklamaní jsou také v resortu dopravy. „Bohužel se problematiku nakládání s vodami nepodařilo uspokojivě vyřešit,“prohlašuje mluvčí Zdeněk Neusar. Právě tato dvě ministerstva by přitom zrychlení lhůt a pružnější realizaci projektů potřebovala nejvíc, obě mají na seznamu evropských strategických staveb své položky a s nimi i závazky. Propadají i peníze z evropských fondů na nové dálnice nebo železnice – pokud dotační období trvá sedm let, ale získání povolení dvanáct, musí se peníze vrátit do Bruselu. Zoufalost situace shrnuje výrok, který ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) nedávno pronesl: Nám nic nebrání žádat o peníze na projekty v novém dotačním období. Až na to, že ty projekty nejsou nachystané, nemáme vykoupené pozemky a nevíme, jak to chceme udělat.“

Takzvané koordinované povolení má jednoduchá pravidla: u každého projektu má být možné sloučit územní i stavební řízení do jednoho, nutné by nemělo být obíhat ani hasiče, hygieniky a další úřady. Vše vyřídí jen jeden a od ostatních si vyžádá závazná stanoviska. Tedy až na vodu, pokud bude ministerstvo zemědělství trvat na svém. Argumentuje tím, že povolení k nakládání s vodami je časově omezené, dá se měnit a rušit – kvůli tomu bývá klíčové, když kvůli dopadům na životní prostředí dojde na střet s unií.

S vodou nemusí překážky pro stavby končit, problematické je i posuzování vlivů na životní prostředí, takzvaná EIA. Novela stavebního zákona, v níž se koordinované povolení řeší, počítá s tím, že EIA už nebude samostatnou procedurou, ale závazným stanoviskem, které se vypořádá jednou. Teď se řeší zvlášť u územního i stavebního povolení, pokaždé do toho může vstoupit veřejnost s připomínkami a na střetu s ekology se pak příprava stavby může vléct. Příkladem je plavební stupeň u Děčína, který má splavnit Labe do Německa. Už v uplynulých sedmi letech mělo Česko na projekt peníze z EU, nemohlo je ale použít kvůli trvajícímu sporu s ekology o chráněných živočiších. A spor se ještě potáhne, Ťok nedávno připustil, že Děčín zvládne stavební povolení získat nejdřív v roce 2019.

Zdroj: Hospodářské noviny, ilustrační foto Naše voda – Nina Havlová

29.6.2015 14.01, Rubrika: Voda a naše peněženka, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

Světový den vody v ČHMÚ Praha KomořanySvětový den vody v ČHMÚ Praha Komořany
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1