18. 1. 2021

Jedna malá porce ryby dodá až polovinu potřebné dávky bílkovin a zdravé tuky pro srdce

Ryby, zvláště ty mořské pocházející ze studených vod, velice prospívají správné kondici a vitalitě těla. Připomíná to českobudějovické vysílání Českého rozhlasu s tím, že ryby by se tak měly stát povinnou položkou na našich talířích.

Jedna malá porce ryby (100 gramů) dodá organismu asi třetinu až polovinu potřebné denní dávky bílkovin. Většina ryb obsahuje dostatek vitaminu B12 nezbytného pro zdraví nervového systému a jódu, který je nepostradatelný pro dobrou činnost štítné žlázy.Tučné ryby jako sleď, losos nebo makrela obsahují velké množství vitaminu D a proslavených omega-3 mastných kyselin. Podle některých vědců to jsou právě omega-3 tuky z ryb, které umožnily lidskou evoluci revolučním vývojem mozku. Mozek jich obsahuje 30 až 40 procent. Pro jeho správnou funkci a prevenci degenerativních chorob jsou zcela zásadní.V populaci s vysokým příjmem omega-3 mastných kyselin se vyskytuje daleko méně deprese. Tyto zdravé kyseliny zabraňují změnám nálad, tvoří důležitou součást membrán mozkových buněk, jsou potřebné pro normální nervovou činnost, paměť a pozornost.

Nedostatek omega-3 mastných kyselin se projevuje suchou pokožkou, únavou, lámavými nehty a vlasy, zácpou, častým nachlazením, neschopností koncentrace, depresemi a bolestí kloubů. V jedné studii se konzumace ryb ukázala nejdůležitějším ukazatelem ve výskytu deprese a ischemické choroby srdeční. Podle všeho se nedostatek správných tuků a rybích olejů projevil na epidemii srdečních chorob, rakoviny, diabetu, autoimunitních chorob a dalších chronických potíží, které sužují současnou západní populaci.

Přestože jsou moře kontaminována, prospěch z konzumace ryb mnohonásobně převyšuje potenciální rizika. Případnou kontaminaci například rtutí můžete snížit vhodnou úpravou a přidáním detoxikačních bylin, jednou z nich je koriandrová nať, na níž se rtuť váže.Mnoho výzkumů prokazuje, že omega-3 jsou výborné pro srdce. Ve Velké Británii všichni pacienti, kteří prodělali infarkt, po zbytek života užívají doplňky stravy z rybího tuku. Mnoho lékařů je také považuje za důležitou součást léčby diabetu a metabolického syndromu. Mají výrazný protizánětlivý účinek.Podle jedné vědecké studie sníží jediná porce lososa týdně riziko srdečního infarktu o polovinu. V jiné studii odborníci sledovali více než 20 tisíc lékařů přes jedenáct let. U lékařů, kteří jedenkrát týdně jedli rybu, bylo nebezpečí úmrtí na smrtelnou srdeční arytmii (nepravidelný srdeční tep) o 52 procent nižší než u těch, kteří jedli rybu jednou měsíčně.

Zdroj: www.rozhlas.cz, ilustrační foto Naše voda – Nina Havlová

 

.

 

28.8.2017 11.01, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Nápoje a voda v potravinách, Čistota vody a rekreace, Rybářství a rybníkářství, Podnikání s vodou a zákony

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

MILÍČOVSKÉ RYBNÍKYMILÍČOVSKÉ RYBNÍKY
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

<<Leden 2021>>
PÚSČPSN
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31