Zubr v roce 2013 zvýšil prodeje, posílil i svůj export na Slovensko

19. ledna 2014 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Nápoje a voda v potravinách

wall_01_1024

Nárůst celkových prodejů ve výši 2 % oproti roku 2012 zaznamenal za loňský rok pivovar Zubr. Informoval o tom ředitel pivovaru Tomáš Pluháček.

Podle jeho údajů se loni meziročně zvýšil jednak prodej sudového piva, velký úspěch měly ale i všechny pivní speciály, které pivovar připravil u příležitosti různých svátků či slavnostních událostí, jako byly Dny NATO 2013 či Vánoce. Pivovaru se podařilo výrazně posílit i export na Slovensko, kde se nejvíce prodával Zubr Classic. Celkem se v roce 2013 prodalo 240 000 hektolitrů piva. Nejvyšší podíl sudového piva připadl na Zubr Gold, v segmentu lahvového piva pak na Zubr Classic.

Podpořit konzumaci točeného piva a zvrátit tak současný stav, kdy lidé stále více dávají přednost lahvovému pivu před točeným, bylo také smyslem iniciativy Den českého piva, do kterého se pivovar Zubr v loňském roce aktivně zapojil. „Atmosféru hospod nemůže nahradit pití piva doma. Věříme, že se podaří tradici konzumace točeného piva v budoucnu ještě více posílit a zvrátit tak tento trend, který má negativní dopad zejména na provozovatele hospod a restauračních zařízení, tedy drobné živnostníky,“ dodává Pluháček.

Rostoucí oblibě se těší i pivní speciály, které Zubr na trh pravidelně dodává. První loňskou, a zcela čerstvou novinkou, byl májový Zubr Extra hořký, dále pak Zubr Extra Force, který pivovar připravil u příležitosti podzimních Dnů NATO 2013, jehož byl hlavním marketingovým partnerem. Letní novinkou se stal Zubr Cider Mix, předvánočním speciálem pak jeho horká varianta Hot Cider Mix. Tradičně před Vánoci pivovar přišel s vícestupňovým speciálem Zubr Maxxim. „Pro všechny naše speciály je charakteristická výrazná hořká chuť se silným chmelovým aroma. Právě chmel dodává pivu jeho typickou hořkou chuť a obsahuje některé zdraví prospěšné bioaktivní látky, které zlepšují trávení a působí v těle jako přirozené antioxidanty,“ říká Nataša Rousková, sládková pivovaru. Speciály, stejně jako všechny ostatní druhy piva, vyrábí Zubr tradičním způsobem, tzn., hlavní kvašení probíhá na spilce cca 8-10 dní a mladé pivo pak 50 až 90 dní dozrává v klasických ležáckých tancích.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je součástí holdingu PMS, společně s pivovary Holba a Litovel. V loňském roce značka Zubr Gold získala ocenění Absolutní vítěz mezi všemi značkami na soutěži Zlatý pohár Pivex 2013 a obhájila tak ocenění z předchozího roku.

Naše voda, ilustrační foto pivovar ZUBR

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony, Statistiky a kauzy