Začíná kampaň „doba dřevěná“

2. prosince 2016 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

les

Lesnicko-dřevařská komora ČR (LDK) spustila v tomto měsíci propagační kampaň „Doba
dřevěná“. Informovala o tom koordinátorka kampaně LDK Andrea Pondělíčková s tím, že cílem je ukázat, že se lesníci starají dobře o naše lesy, kterých v posledních desetiletích stále přibývá.

Kampaň podle Pondělíčkové současně podporuje využívání dřeva z našich lesů jako
jedinečného přírodního materiálu, kterého máme dostatek. Lidé se stále obávají, že lesy v České republice jsou ohroženy, ubývají a jsou vystaveny nadměrnému kácení ve jménu zisku lesnicko-dřevařských firem. Tyto postoje posiluje i komunikace ekologických a ochranářských organizací a aktivistů. Tato obava je pak důvodem, proč má veřejnost často rozpolcený postoj k využívání a upřednostnění dřeva jako materiálu.

„Naší ambicí tedy není jen přispět k podpoře spotřeby dřeva, ale zejména začít měnit postoje veřejnosti k našemu oboru. Je třeba mu vrátit prestiž a pozitivní étos. Vždyť po celá staletí byl lesník váženým členem komunity, odborníkem a vzorem. Potřebujeme nové příběhy, nové pozitivní hrdiny. Musíme lépe aktivně komunikovat a mediálně dobře „prodávat“ své aktivity.
Jsme si vědomi skutečnosti, že názor veřejnosti a postoj médií nelze změnit jednou kampaní za pár týdnů. Je však důležité spojit úsilí spolu s dalšími organizacemi lesnicko-dřevařského sektoru, provázat a doplnit komunikační projekty a vše směřovat k ucelené dlouhodobé komunikaci,“ zdůrazňuje Pondělíčková.

Kampaň v její pilotní fázi probíhá zejména v on-line médiích, je doplněna informačními plakáty ve vozech pražského metra a tiskovou inzercí ve vybraných titulech.

Naše voda, ilustrační foto Naše voda – Nina Havlová

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Podnikání s vodou a zákony, Prevence povodní, voda v krajině