Za první pololetí bylo v Praze odstraněno 2476 havárií vodovodu

16. července 2012 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

vodárna Podolí zvenku IMG_8349

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) odstranily za 1. pololetí letošního roku 2476 havárií vodovodu, což je o sedm procent více než v roce 2011. Uvedl to dnes mluvčí PVK Ondřej Pokorný.

Narůst havárií lze podle něj přičíst i mimořádným klimatickým podmínkám v zimním období, kdy se teploty pohybovaly někdy i okolo– 30 °C. Havárií středního a velkého rozsahu bylo řešeno 190 a i v tomto případě došlo k navýšení, a to o 12 procent. Mezi největší patřily havárie vodovodních řadů o průměru 500 a 600 mm v ulicích Kolbenova a Mladoboleslavská v Praze 9. Nejčastější příčinou vzniku byla koroze (1471 případů), pohyby půdy s následným tlakem na potrubí jak v zimě, tak i v letních měsících (798) a zamrznuti potrubí (51). Nejvyšší počet havárií byl zaznamenán u vodovodních řadů a přípojek (1254) a armatur (1178). Na kanalizační síti naše společnost opravila 1924 havárií (o 22 procent více), přičemž havárií stok bylo z celkového počtu 495. Velmi často řešili pracovníci PVK také ucpávky kanalizačních přípojek, havárie vstupních šachet a opravy nebo výměny kanalizačních poklopů.

O haváriích byli Pražané informování i pomocí SMS zpráv, které PVK zdarma rozesílají zaregistrovaným zákazníkům. Tuto oblíbenou službu v Praze již využívá více než 17 000 Pražanů, kterým PVK rozeslaly přes 562 000 SMS zpráv. SMS zprávy jsou zasílány na mobilní telefony registrovaným uživatelům a ti jsou informováni o haváriích vody v místě bydliště, včetně předpokládaného termínu jejich ukončení. Kromě upozorňování na odstávky a havárie lze pomocí SMS zpráv získat i informace o změnách provozní doby zákaznického centra, akcích pořádaných společností PVK atd., od podzimu by měly být nově rozesílány i informace o odečtech vodoměrů a další důležité záležitosti.

Postup při aktivaci této bezplatné služby

1. Na www.voda-info.cz je třeba zaregistrovat oblasti, o kterých chtějí být zájemci informováni.

2. Pokud nemají přístup na internet, mohou zaslat SMS ve tvaru VEOLIA na číslo 720 001 112. Operátoři jim zavolají a jejich registraci vyřídí společně.

3. K registraci této služby mohou využít také operátora call centra na tel. čísle 840 111 112, který provede nutné kroky za ně. Na linku 840 111 112 je možné volat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Další možností, jak velmi rychle získat informace o haváriích nebo plánovaných odstávkách pitné vody, je jednoduché vyhledání v google mapě, kterou naleznete na www.pvk.cz v sekci zobrazení havárií a výluk v mapě. Vyhledávání v samotné aplikaci je možné přímo v mapě nebo přes zadání konkrétní adresy.

Naše voda

 

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace