Výrobci: Ve vedrech se spíš než pivo pije limo a voda

Aktualizováno 18. července 2015 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vlna veder, která nyní postupuje Českem, zvyšuje prodej limonád a minerálek výrobci. Prodej piva se tolik nezvyšuje, řekli ČTK oslovení výrobci nápojů. Přesné ekonomické dopady vlivu horka zatím nemají.

„Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent,“ sdělila ČTK mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová. Podle majitele společnosti KOLI Pavla Vavrušky roste obecně v letních měsících odbyt sudové točené limonády. „Během extrémních teplot se zvyšuje poptávka po limonádě zhruba dvojnásobně,“ uvedl.

Podle vyjádření zástupců společnosti Karlovarské minerální vody si ve vedrech spotřebitelé kupují víc nealkoholické nápoje. Spotřebitelé nejčastěji volí přírodní minerální a pramenité vody včetně ochucených, uvedl Pavel Novák ze společnosti. V horku jde na odbyt hlavně neperlivá a neochucená voda, dodal ředitel stáčírny pramenitých vod Toma Natura Pavel Vacek.

I když se obecně pije v létě více piva, při extrémních teplotách jeho spotřeba nestoupá, řekla ČTK Kateřina Krásová z Plzeňského Prazdroje. Podle sládka pivovaru Gambrinus Pavla Zítka na spotřebu ležáků a speciálů nemá počasí vliv. Podle Pivovaru Staropramen prodeje narůstají i během vyloženě horkých dnů, lidé jej však pijí až večer. „Za teplého počasí prodeje piva obvykle narůstají v řádu procent,“ podotkla za Staropramen Denisa Mylbachrová.

Při minulé vlně veder na začátku července měl Prazdroj kvůli novému zásobovacímu systému problémy s distribucí, pivo do řady míst nedorazilo. „Systém je v provozu, vychytáváme poslední detaily, aby všechno fungovalo jako před jeho implementací,“ uvedla Krásová.

Zdroj: ČTK

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách