Vodohospodáři varují: Neplaťte za zbytečné rozbory pitné vody

16. září 2013 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Podnikání s vodou a zákony

sprcha

Na mnoha místech v rámci provozovaného území společnosti Severočeské vodovody a kanalizace (SčVK) se ve schránkách zákazníků objevují letáky nabízející rozbory pitné vody. Podle mluvčí SčVK Ivety Kardianové nejsou ale nutné pro kvalitu pitné vody.

„Není tedy třeba si tuto službu objednat a platit za ni. Informace, které podávají dealeři filtrů o vodě z kohoutku, jsou vymyšlené a zavádějící. Buďte obezřetní při návštěvě dealera filtrů v domácnost,“ zdůrazňuje mluvčí. Podle Kardianové se na telefonní centrum společnosti obrací čím dál více zákazníků Ústeckého i Libereckého kraje, které navštívili dealeři filtrů a dávali jim informace o nekvalitní pitné vodě z kohoutku. „Vynalézavost dealerů nezná meze,“ uvedla dále Kardianová, „volala k nám do společnosti paní z Ústí nad Labem, kterou navštívili obchodníci s filtry, ale představili se jako pracovníci vodáren odebírající vzorky vody. Po odběru vody z kohoutku trvaly na tom, že paní musí podepsat dokument o odběru vody, aby se mohl udělat rozbor. Po odchodu pracovníků paní zjistila, že podepsala kupní smlouvu na filtr.“

Jste-li napojeni na veřejný vodovodní řad, Váš dodavatel pitné vody, společnost Severočeské vodovody a kanalizace, a.s., (SčVK), dodává pitnou vodu dle požadavků platné legislativy – vyhlášky MZd. č. 252/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na pitnou vodu a četnost a rozsah kontroly pitné vody. Zodpovídá za to, že ve Vašich domácnostech, z Vašich vodovodních kohoutků teče kvalitní, zdraví nezávadná pitná voda.

Kontrola dodávané pitné vody je prováděna pravidelně dle programu kontroly příslušného roku, který schvaluje Krajská hygienická stanice. Společnost Severočeské vodovody a kanalizace, a.s. ručí svým zákazníkům za kvalitu dodávané pitné vody. SčVK ubezpečuje, že dodávaná pitná voda odpovídá ve všech stanovených ukazatelích platné legislativě.  „Vzhledem k nárůstu telefonátů podvedených zákazníků apelujeme tímto na všechny obyvatele Ústeckého a Libereckého kraje, aby byli obezřetní a informace o kvalitě pitné vody si zjistili přímo u nás – dodavatele pitné vody na telefonním čísle 840111111,“ dodala Kardianová.

Naše voda, foto Naše voda – Nina Havlová

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Podnikání s vodou a zákony, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace