Vodohospodáři upozorňují na potřebu zabezpečit v zimě vodovodní přípojky

23. ledna 2013 | Rubrika: Voda a naše peněženka , Vodovody a kanalizace

INSTA - poruchy kanalizací 3

Při současném chladném počasí se vyplatí věnovat pozornost zabezpečení vodovodních přípojek. Připomněla to dnes mluvčí vodohospodářské společnosti 1. SčV a.s. Kristina Blaszczyková.

„S příchodem chladného počasí je dobré myslet na zabezpečení vodoměru proti zamrznutí. Lidé tak nohou předejít výdajům s tím spojeným. Výměnu nezabezpečeného zařízení totiž hradí zákazník,“upozornila Blaszczyková. Poškozený vodoměr však nemusí být podle ní jediným problémem. Vytékající voda může způsobit mnohem větší a nákladnější škody. K zamezení jejich vzniku je zapotřebí udržovat teplotu v místnosti, kde je vodoměr, nad nulou. „Je nutné zkontrolovat, zda jsou zavřená okna, obalit potrubí nesavým izolačním materiálem,“ uvedla mluvčí s tím, že pokud máme vodoměr mimo objekt, například ve vodoměrné šachtě, je třeba jej zabezpečit polystyrénovou deskou nebo pytlem s drceným polystyrénem.

Náchylné k zamrznutí jsou vodovodní přípojky zejména v místě, kde potrubí vychází z objektu. Často se stává, že při jeho stavbě nebyla dodržena potřebná hloubka pro její uložení a zamrznutí vody je tak při silnějších mrazech pravděpodobné. Vyplatí se průběžně kontrolovat i vodovodní zařízení, které máme na chatách a chalupách.

„Přestože v současné době zatím neregistrujeme zvýšený výskyt poruch na vodovodních přípojkách  a potrubí, situace odpovídá běžnému průměru v zimních měsících, je na místě obezřetnost. Podle meteorologů mají mrazy trvat až do konce měsíce ledna,“ zdůraznila Blaszczyková. Oteplení má přijít v únoru. Se změnou počasí a následnou oblevou může počet poruchu vodovodního potrubí vzrůst v důsledku pohybu půdy. „Doporučujeme proto, aby se lidé u nás zaregistrovali k odebírání informačních sms zpráv. Rychle se tak dozví například o vynucených odstávkách vody,“ uvedla tisková mluvčí 1.SčV, a.s.

1. SčV, a.s. je  provozovatelem vodovodů a kanalizací v majetku obcí a měst na Příbramsku, Praze-západ a Praze-východ. Společnost zásobuje pitnou vodou 110 tisíc obyvatel a spravuje 777 kilometrů vodovodní sítě a 534 kilometrů kanalizačních stok. K lepší a dostupnější informovanosti  zákazníků slouží zákaznické centrum v Příbrami a kontaktní místa v Sedlčanech, Mníšku pod Brdy, Říčanech, Českém Brodě a Jesenici a bezplatná zákaznická linka 800  454 545.

Naše voda

Související rubriky: Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace