Vinaři vytvořili novou interaktivní mapu vinných sklepů

21. března 2017 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

logo Wine of Czechia

Vinařský server „Wine of Czechia | Víno z Česka“ dnes pro veřejnost otevřel nejrozsáhlejší tuzemskou vinařskou mapu vinařství a vinných sklepů WineOfCzechia s více než jeden a půl tisíci místy. Informoval o tom editor nové mapy Petr Javůrek.

V prvním jarním dnu nastupující sezóny získávají příznivci vinařské turistiky on-line průvodce tuzemským vinařstvím. Mapu snadno využijí na počítačích i v mobilech při spontáních návštěvách vinařských krajů, při plánování výletů a dovolených nebo k inspirativnímu hledání nových vinařských tváří. Funkcemi je nová mapa doslova nabitá, přesto je její ovládání intuitivní. Všechna místa obsahují užitečné informace a je jen na vinařích, kolik dalších chtějí přidat, aby své příznivce zaujali. Skvělé jsou pokročilé možnosti zobrazení, například lze rychle najít vinařství, která právě pořádají otevřené sklepy.

Vinařská mapa WineOfCzechia s podtitulem „Víno z Česka na mapě jako na dlani“ je překvapujícím přehledem tuzemských vinařů. Nejen počtem záznamů a technickými možnostmi, ale zejména pestrostí. Na mapě nejsou jen producenti, jejichž nabídku většina příznivců vín zná. Jsou na ní i vinaři, kteří svou každoroční produkci vyprodají bez reklamy jen na ústní doporučení, ale i vinaři, kteří mají víno jaké svého koníčka a jejich láhve lze získat pouze jako přátelský dar. Vedle producentů vína jsou na mapě i oblíbené sklepy, v nichž vinaři nabízejí vlastní vína nebo vína z jiných vinařství, která mnohdy ani vlastní degustace nepořádají. Na mapě se už také objevuje nabídka vinařskými turisty vyhledávaných hotelů a penzionů.

Uživatelé mapy mohou na svých cestách vkládat do mapy fotografie navštívených míst, připojovat k nim své komentáře a hodnocení, která tak mohou být užitečným vodítkem pro další zájemce. Dosud nezaznamenané místo může na mapu jednoduše přidat každý. Na mapě se neobjeví ihned, redakce mapy jeho existenci ověřuje, zkontroluje texty a je-li to nutné, zkoriguje zadanou polohu. Pro zadání nového místa existují dva způsoby. Z mobilního telefonu nebo počítače a třeba i přímo na místě samém, k tomu je pouze nutné se i prostřednictvím Facebooku zaregistrovat a přihlásit. Lze ale jen vyplnit on-line formulář.

Na otázku, jestli se za prezentaci na mapě platí, Javůrek konstatuje: „Ne. Klidně se můžete prezentovat a od svých dosud neznámých příznivců nechat „objevit“ zdarma.“ Současně však doplňuje, že je to jako s každou věcí zdarma: nelze čekat nekonečný servis ani krátké termíny zveřejnění a ani na míru ušitou prezentaci.

Odpověď na dotaz, co tedy získá zákazník s předplaceným účtem, je lapidární: „Zaručeně krátké termíny. Tvorbu vlastních textů i jazykovou korekturu dodaných. Péči o dodaná data, zálohování. Skvělé je využívání map pro organizaci a propagaci vlastních akcí jako jsou právě festivaly nebo výstavy vín. Personifikace zveřejňovaných údajů, aby každý zdůraznil své přednosti a odlišnosti jako třeba jazykové znalosti, pořádání svateb, nabídku organických vín a podobně.“ Je samozřejmé, že zákazníci s předplaceným účtem mají také otevřené dveře k propagaci svého vinařství, sklepa, hotelu nebo chystané akce prostřednictvím článků na serveru Wine of Czechia | Víno z Česka.

V každém případě je dobré vědět, že každý – nejen ten kdo je na mapě – může zdarma tuto specializovanou mapu vkládat do vlastních webových stránek a použít ji k navigaci svých současných i budoucích vinařských příznivců. Proto je důležité se přesvědčit, že je na mapě nejen vlastní nebo známé vinařství, sklep či penzion, ale i všechna ostatní z každé obce, sdružení nebo spolku. Právě to vinařští příznivci hledají.

Naše voda, logo: Wine of Czechia

 

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony