Titul „Nejlepší pivo světa“ zasvítí doma i v zahraničí

10. října 2013 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

ilustračka soutěž o pivo roku

Pětadvacet procent z toho, co uvaří pivovar Primátor v Náchodě jde na export. Informuje o tom hradecká mutace deníku Mladá fronta DNES s tím, že toto pivo je v zahraničí oblíbené a v soutěži World Beer Awards se stalo pšeničné pivo z Náchoda absolutním vítězem.

„Naši zahraniční partneři na získání takových ocenění reagují velice pozitivně, a ihned se to snaží prodat. Proto věřím, že nám vítězství v soutěži pomůže,“ říká ředitel náchodského pivovaru Josef Hlavatý. Primátor kromě většiny evropských zemí exportuje i do Ameriky nebo Asie. Dominantní pro něj ale momentálně zůstává Evropa. „Z hlediska objemu se dá říct, že nejdůležitějšími trhy jsou pro nás Polsko a Rusko. Docela zajímavý objem ale děláme i v Řecku, v Anglii nebo třeba Švédsku,“ popisuje ředitel, který věří, že zlatá medaile v mezinárodní soutěži pomůže i u tuzemských pivařů: „Třeba si řada konzumentů, kteří weizen doposud neochutnali, řekne, že ho vyzkouší.“ Pivovar, který se specializuje zejména na speciály, začal letos vyrábět i limitované edice sezonních piv. V létě bylo v prodeji odlehčené polotmavé pivo, a sládci připravují novou specialitu i na chladnější období. „Půjde o silnější variantu klasického ležáku. Vše bude v limitovaném množství i časovém období,“ říká Hlavatý.

Zdroj: regionální mutace Mladá fronta DNES – Hradecký kraj, ilustrační foto Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách