Středočeši zaplatili letos za poškozené vodoměry přes 120 000 korun

11. listopadu 2016 | Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě , Podnikání s vodou a zákony

vodomer-stary-stredoceske-vodarny-2

Stejně jako další vodohospodářské společnosti apelují na své klienty také Středočeské vodárny (SVAS), aby s nadcházejícím obdobím zimy lépe zabezpečili své vodoměry před mrazy. Poukázala na to mluvčí SVS Lenka Kozlová.

„Aby nedošlo k poškození vodoměru, musíme, hlavně u rekreačních objektů, nejen zavřít vodu, ale vypustit celý systém rozvodu vody. Protože pokud to neuděláme, ve vodoměru zůstane voda a nízká teplota pod bodem mrazu může způsobit prasknutí ochranného skla vodoměru či úplné zamrznutí. Vždyť i nedovřené sklepní okénko může díky proudění studeného až mrazivého vzduchu způsobit ve sklepních prostorách teploty pod bod mrazu nevhodné nejen pro nezabezpečený vodoměr,“ připomíná provozní ředitel SVAS Pavel Pobříslo. Podle něj se bohužel vždy najdou jedinci, kteří nedbají na ochranu vodoměrů a zbytečně tak vydají finanční prostředky spojené s jeho výměnou. „Jenom v letošním roce zatím zákazníci uhradili více než 120 000 korun jen za poškozené vodoměry, konstatoval ředitel.

„Od května do srpna bylo nahlášeno celkem 11 vodoměrů poškozených mrazem,“ informoval vedoucí střediska Dispečink Vladimír Stantejský. „Jedná se především o ty odběratele, kteří vlastní rekreační objekty nebo využívají vodou z vodovodu jako další zdroj pitné vody a v jarních měsících zahájili chatařskou sezónu,“ sdělil Stantejský.

Pro srovnání – od 1. listopadu 2014 do 3. listopadu 2015 bylo nahlášeno 33 poškozených vodoměrů. Naopak od 4. listopadu 2015 do října 2016 bylo nahlášeno již 55 poškozených vodoměrů a jejich výměna stála více než 130 000 korun, což je nárůst zamrzlých vodoměrů oproti roku 2015 o 66%, což přestavuje navýšení o 53 240 korun.

V případě, že dojde k zamrznutí vodoměru, nedoporučuje se s ním manipulovat, rozehřívat či provádět pokusy s jeho zprovozněním. Nejrychlejším způsobem, jak zajistit dodávku vody do objektu je zavolat na zákaznickou linku vodáren (840 121 121, 602 128 127 – 24 hod denně) a domluvit se na termínu výměny vodoměru.

Naše voda, ilustrační foto SVAS

Související rubriky: Co bychom měli vědět o vodě, Podnikání s vodou a zákony, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace