Rožmberk nad Vltavou je na Instagramu mezi nejatraktivnějšími destinacemi světa

Aktualizováno 19. ledna 2018 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

Lipno - balónové létání - IMG_6155_-_kopie

Snímky Rožmberka nad Vltavou se objevily na nejvlivnějších turistických instagramových platformách světa, ve společnosti fotografií New Yorku, Moskvy, Paříže, Barcelony, egyptských pyramid v Gíze, italských Benátek či německého zámku Neuschwanstein. Informoval o tom předseda Turistického spolku Lipenska (TSL) Jiří Mánek.

Snímky si podle Mánka prohlédlo více než 10 milionů lidí. Snímky Rožmberku za doprovodu TSL nafotila hvězda světového Instagramu Christina Tan z Indonésie, známá jako Luxury královna Instagramu, která má na svém instaprofilu na půl milionu fanoušků. Do jižních Čech a na Lipensko zavítaly dvě instagramové hvězdy, které se ve své tvorbě zaměřují na marketing turistických destinací. Star světového instagramu Christina Tan z Indonesie se svým kolegou Mistrem estetiky Ilhan Eroglu z Turecka navštívila a fotila Lipensko v říjnu. Postupně publikovala své fotografie, až se snímek Rožmberku nad Vltavou dostal na ty nejvlivnější a nejsledovanější instagramové destinační platformy, jako je například Beautiful destinations, kterou dnes sleduje 10,2 milionů fanoušků a turistů z celého světa.

„Dnes se na Instagramu profiluje kde kdo, ovšem dostat se s fotkou na skutečně vlivné platformy, které sledují statisíce a miliony, nebo v případě Beautiful Destinations desítka milionů lidí, to je špička. Tento úspěch Turistického spolku Lipenska se dá přirovnat k tomu, jako kdyby se o Rožmberku napsalo v New York Times, National Geographic, či Lonelyplanet. Jen to je jiný typ media,“ hodnotí úspěch specialista na infuencer marketing a zejména destinační marketing Tomáš Kadlec ze společnosti Northern Hikes.

Do jižních Čech pozvala obě instagramové hvězdy Jihočeská centrála cestovního ruchu a po Lipensku je doprovázel Jiří Mánek z Turistického spolku Lipenska. Christinu Tan říjnové východy a západy slunce, překrásná zákoutí Rožmberku nad Vltavou, Vyššího Brodu a Frymburku nadchly tak, že své fotografie neustále publikuje, i když kampaň pro jižní Čechy, kvůli které sem v říjnu přijela, už dávno skončila.

„Místa v Rožmberku, Frymburku a Vyšším Brodu mě tak nadchly, že nemohu zapomenout. Proto sobě i svým fanouškům tato krásná zákoutí připomínám na Instagramu. Myslím, že lidé, kteří zde žijí, si vůbec neuvědomují, jaké štěstí mají a na jakém turistickém pokladu vlastně sedí. Přístup Turistického spolku Lipenska mě nadchl a rozhodně se sem budu vracet a chci dále spolupracovat,“ sděluje autorka úspěšné fotografie Rožmberku Christina Tan, která má sama půl milionu fanoušku na svém istaprofilu.

Vedle Beutiful destinations visí fotka Rožmberku na dalším vlivném mezinárodním médiu o cestování Travel and Leisure. Na Instagramu tento profil sleduje 3,1 milionů lidí, dále třeba na platformách @b.inspired nebo @instatravel. Tam všude se chodí inspirovat lidé z celého světa, když hledají atraktivní místa kam se vydat na dovolenou.

„Snažíme se dělat Rožmberk atraktivní. Na jaře proběhne 2. fáze rekonstrukce náměstí – zpět do historické podoby. Vznikne zde pivovar, galerie, muzeum, restaurace s kavárnou, kasíno, ale také nové byty. Připravuje se cyklostezka s lávkou, obnovení dřevěného mostu staré kočárové cesty k hradu. Chceme, aby byl Rožmberk nejen atraktivním místem pro turisty, ale i krásným místem pro život. A samozřejmě se snažíme o marketing. Proto jsme také členy Turistického spolku Lipenska, a jak je vidět spolupráce se nám velmi vyplácí“, komentuje starostka města Rožmberk nad Vltavou Lenka Schwarzová.

Turistický spolek Lipenska působí druhým rokem v příhraničním lipenském regionu od Stožce po Rožmberk a jeho úkolem je vytvářet podmínky pro spolupráci celého regionu na propagaci turistické destinace Lipensko. Mezi jeho aktivity patří i marketing a propagace a to i v internetovém prostoru. „Může se nám to líbit nebo ne, ale Youtube, Instagram, Facebook a různé blogy dnes patří k marketingu neodmyslitelně. Tato média ovlivňují rozhodování i myšlení lidí, klientů a tedy také turistů a proto se je snažíme využívat. Úspěch propagace Rožmberku nás samozřejmě těší a podněcuje do další práce. Také proto 30.1. pořádáme velice atraktivní a přínosný seminář na téma využívání influencerů pro destinační marketing.  Hlásí řada zájemců, ale volná místa ještě jsou,“ uzavírá a láká na seminář předseda TSL Mánek.

Naše voda, foto (Lipensko z koše balónu) Naše voda – Nina Havlová

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla, Rybářství a rybníkářství, Statistiky a kauzy