Ředitel vodních cest Šefara končí kvůli sporné zakázce

Aktualizováno 29. dubna 2011 | Rubrika: Přehrady a vodní díla

Nový ministr dopravy Radek Šmerda odvolal ředitele státní společnosti Ředitelství vodních cest Miroslava Šefaru. Důvodem byla dle informací serveru aktualne.cz sporná zakázka na zvednutí železničního mostu přes Labe v Kolíně za 1,2 miliardy korun. Kdo odcházejícího ředitele ve funkci nahradí, ministerstvo zatím nesdělilo.

„Chod úřadu je v současnosti zajištěn,“ řekl mluvčí ŘVC Václav Straka. Ředitelství vodních cest nyní řídí statutární zástupce, kterým je vedoucí provozního oddělení společnosti Jaromír Horníček. Na místo nového ředitele ŘVC bude vypsáno výběrové řízení a jméno osoby pověřené řízením ŘVC do ukončení výběrového řízení oznámí společnost v nejbližších dnech.

Odvolání podepsal Šmerda podle deníku E15 už v pátek. Šefarovi, který byl tu dobu na dovolené, ho ve středu předal první náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.

Zvednutí železničního mostu přes Labe v Kolíně bylo největší zakázkou v historii ŘVC. Kritéria pro výběr firmy byla podle médií nastavena tak, že o lukrativní zakázku mohlo usilovat jen jediné sdružení firem Viamont DSP, Eurovia a EDS Holding.

Společnost EDS Holding přitom vznikla jen pár měsíců před soutěží. Zakázka byla zadána v době, kdy byl ministrem dopravy Aleš Řebíček (ODS). Vedle vysokých nákladů čelila stavba kritice, zda je nutné zvedat v Kolíně most pro průjezdy vyšších lodí, když není Labe ani celoročně splavné.

Ředitelství vodních cest zřídilo ministerstvo dopravy v roce 1998. Spravuje dopravně významné vodní cesty, stará se hlavně o jejich údržbu a modernizaci.

Zdroj: aktualne.cz

Související rubriky: Přehrady a vodní díla