Průzkum spokojenosti přinesl dobré výsledky a ukázal nové možnosti

29. října 2013 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Podnikání s vodou a zákony

ilustračka zákaznické centrum

Na čtyři stovky respondentů oslovila středočeská vodohospodářská společnost 1.SčV během září a začátkem října v rámci průzkumu spokojenosti zákazníků. Připomíná to mluvčí společnosti Kristina Blazsczyková.

Průzkum se týkal úrovně služeb, poskytovaných informací nebo kvality dodávané vody. Obyvatelé obcí a měst na Příbramsku, Praze – Západ a Praze – Východ prokázali vysokou spokojenost se službami i kvalitou vody. „Průzkum spokojenosti jsme zadávali již devátým rokem. Jeho cílem bylo zajištění informací týkajících se spokojenosti zákazníků s úrovní našich služeb, s kvalitou dodávané vody a mírou jejího užívání, s poskytovanými informacemi nebo přístupem zaměstnanců. Získané informace využijeme jako podněty pro případné zlepšení,“ uvedla Blazsczyková.

Průzkum společnost realizuje ve spolupráci s nezávislou externí agenturou IBRS – International Business and Research Services s.r.o. Samotný průzkum se uskutečnil v rámci celé skupiny Veolia Voda. Cílovou skupinou byli individuální zákazníci a majitelé rodinných domků, správci bytových domů, bytová družstva a firmy. Celkem 96 procent dotázaných projevilo vysokou celkovou spokojenost s úrovní služeb. Bytová družstva a firmy ji ohodnotily ještě o dvě procenta lépe. Podle průzkumu je také 91 procent zákazníků spokojeno s kvalitou vody a 99 procent pak s plynulostí jejích dodávek.

Na vysoké úrovni je podle klientů chování zaměstnanců. Oproti minulému roku se však mírně snížila spokojenost s poskytováním informací. Dostupnost vyhovuje 81 procentům lidí a kvalita 77 procentům. „Firmy a bytová družstva preferují jako zdroj informací především internet.  U domácností pak záleží na věku a vzdělání. Internet upřednostňují mladší s vyšším vzděláním, naopak starší preferují brožury a letáky,“ doplnila Blaszczyková. Desetiminutový dotazník se týkal také vody z kohoutku. Tu podle průzkumu pije 87 procent zákazníků 1.SčV.  „Závěry průzkumu budeme zohledňovat při dalším směřování zákaznické komunikace a celkovém zlepšování poskytovaných služeb,“ shrnula Blaszczyková.

Naše voda, foto Veolia (klientské centrum)

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Podnikání s vodou a zákony, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace