Pražané jsou se svými vodárnami spokojeni

30. října 2012 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Vodovody a kanalizace

ČOV Praha letecky

Vysokou spokojenost s úrovní služeb ukázal poslední telefonický průzkum spokojenosti, který pro Pražské vodovody a kanalizace, a.s., (PVK) provedla nezávislá výzkumná agentura. Informoval o tom dnes mluvčí PVK Ondřej Pokorný.

Výzkumu, který provedla agentura IBRS – International Business and Research Services s.r.o., se zúčastnilo 700 respondentů z Prahy z řad majitelů rodinných domů, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem. „Celkově je se službami, které nabízejí v Praze PVK spokojeno 94 % respondentů, což je nad úrovní dlouhodobého průměru trhu podobných segmentů, který dosahuje 88 %. Nejvyšší celková spokojenost je u firemních zákazníků (96 %), zde je zároveň nárůst spokojenosti proti loňskému roku o 2 %“, konstatoval Pokorný.

Nejvyšší vliv na celkovou spokojenost má podle něj parametr kvality vody a spokojenost s plynulostí dodávky vody. S kvalitou dodávané pitné vody je přitom podle výsledků výzkumu spokojeno 92 % respondentů. Tomu odpovídá i používání vody z kohoutku na pití – celkem 86 % respondentů uvedlo, že vodu z kohoutku pije. Tyto výsledky odpovídají tomu, že na podporu pití vody z vodovodu PVK organizují řadu aktivit. Nejúspěšnější z nich je projekt Čerstvá kohoutková? Stačí říct!, který se snaží o navrácení kohoutkové vody zpět do našich restaurací. Do projektu se za 3 roky zapojilo v Praze přes 400 restaurací. Seznam restaurací mohou zájemci najít na webu www.kohoutkova.cz.

Jen jedno procento respondentů zažilo někdy přerušení dodávky vody. Celkem 97 % respondentů, kteří přišli do kontaktu se zaměstnanci PVK, je s jejich profesionalitou spokojeno. S chováním a vystupováním odečítače vodoměru je spokojeno dokonce celých 99 %. U těchto hodnot agentura IBRS zaznamenala navíc mírný nárůst spokojenosti oproti loňskému roku.

S vyřízením požadavku na zákaznickém centru je spokojeno 97 % respondentů. V posledních 12 měsících navštívilo 5 % zákaznické centrum, 6 % telefonovalo na zákaznickou linku. S ní je spokojeno 90 % respondentů. S množstvím informací je celkově spokojeno 80 % respondentů. Preference jednotlivých způsobůposkytování informací se liší podle segmentů. U individuálních zákazníkůse preferovaný způsob odvíjí od věku a vzdělání respondentů – mladší a s vyšším vzděláním preferují elektronickou formu komunikace (internet, SMS, e-mail), naopak starší upřednostňují tradiční formy – zejména brožury a letáky.

IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu, včetně navazujícího poradenství. Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Od roku 1994 IBRS oslovila marketingovým výzkumem více než 350 tis. respondentů a realizovala více než 800 skupinových diskusí. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů.

Naše voda

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Vodovody a kanalizace