Povodí Vltavy prohloubí koryto, aby parníky „nedrhly“ o dno

Aktualizováno 5. června 2018 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Co bychom měli vědět o vodě

Vyhlídková loď Vltava

Miliardový projekt splavnosti Vltavy z Českých Budějovic k Orlické přehradě má stále slabiny. Připomíná to deník Mladá fronta DNES s tím, že kromě příliš nízkého železného mostu v Týně nad Vltavou brání splutí větších lodí hladina, která klesá kvůli suchu.

Jeden z problémů se rozhodl vyřešit státní podnik Povodí Vltavy. Připravuje úpravu příliš mělkého koryta pod vodním dílem Kořensko na Vltavotýnsku. Od konce letošního roku chce začít Povodí Vltavy řeku prohlubovat v délce necelých dvou kilometrů v katastru obcí Všemyslice a Albrechtice nad Vltavou. „Předpokládané náklady jsou 64 milionů korun. Peníze budeme čerpat ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ řekl mluvčí Povodí Vltavy Hugo Roldán.

Celý plán splavnění Vltavy z Budějovic do Prahy a propojení vodní cesty až k Labi a do Hamburku zatím visí také na upravení plavebních poměrů na čtyřicetikilometrové trase z krajského města ke Kořensku. Jednou z překážek je příliš nízký železný most v Týně nad Vltavou, který chce Ředitelství vodních cest předělat na zdvihací nákladem 150 milionů korun. Zatím ale hotový projekt městu neukázalo. Navzdory těmto překážkám i nízké hladině pulzuje na Vltavě vodní doprava ve stále větší intenzitě. Není to ale vlivem velkých výletních lodí, ale drobnějších člunů. Jsou soukromé i pronajímatelné. „Jen loni vzrostl meziročně počet průjezdů vodními díly nad Týnem nad Vltavou o 200 procent a všichni také registrujeme, že na řece rychle přibývá malých plavidel. Především pro ně je splavnění atraktivní,“ uvedl při slavnostním zahájení plavební sezony starosta Týna Milan Šnorek.

Zdroj: regionální mutace Mladá fronta DNES – jižní Čechy (redakčně kráceno), ilustrační foto archiv Naše voda

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Co bychom měli vědět o vodě, Nejčtenější, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla, Prevence povodní, voda v krajině