Podzimní etapa kampaně Ryba domácí zve na výlovy rybníků

27. září 2011 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách , Podnikání s vodou a zákony

IMG_6231 výlovy

Ministerstvo zemědělství zahájilo v září další etapu komunikační kampaně Ryba domácí. Informoval o tom dnes ředitel odboru komunikace ministerstva Radek Ležatka s tím, že kampaň se zaměří hlavně na propagaci výlovů rybníků, které jsou tradiční podzimní rybníkářskou činností.

Pokračovat budou i ochutnávky, představování zajímavých receptů v pořadech o vaření a další popularizace předností rybího masa na podporu konzumace sladkovodních ryb.

„Loni jsme v České republice poprvé od roku 2000 spotřebovali o deset procent víc sladkovodních ryb, než kolik se jich vyváží. S ohledem na kvalitu a nutriční vlastnosti rybího masa je to jednoznačně dobrá zpráva nejen pro producenty, ale i pro konzumenty,“ komentuje příznivý vývoj ministr zemědělství Ivan Fuksa. „Průměrná roční spotřeba sladkovodních ryb získaných produkčním chovem i lovem na udici podle odhadu Rybářského sdružení ČR vzrostla loni přibližněna 1,42 kilogramu na osobu z předchozích 1,37 kilogramu. Za vyspělými evropskými státy v průměrné konzumaci ryb na osobu ale stále zaostáváme, proto v představování předností rybího masa a vysvětlování jeho nezastupitelnosti v moderním zdravém jídelníčku budeme pokračovat. O rostoucím významu a velkém potenciálu chovu sladkovodních ryb je ostatně přesvědčena i Evropská komise a v souladu s tím chce tuto oblast více podporovat v nové Společné rybářské politice po roce 2013,“ dodává ministr Fuksa.

„Veřejnost budeme zvát k návštěvěvýlovů formou rozhlasových spotů, tištěné a internetové inzerce. Výlovy pak zpestří promoakce a doprovodný program,“přibližuje náplň podzimní kampaně ředitelka odboru Operační program Rybářství Renáta Komiková. Výlovy s sebou nesou kouzlo tradic rybářského řemesla, jejich návštěva je zároveňideální příležitostí pro nákup čerstvých sladkovodních ryb v nejvyšší kvalitě, což potvrzuje ředitel Rybářského sdružení České republiky Václav Šilhavý: „Během výlovůjsou k dostání mimo tradičního kapra také další sladkovodní ryby jako štika, candát, sumec nebo býložravé ryby, které nejsou v průběhu roku v obchodech běžněk dostání. Pro gurmány a milovníky ryb je tedy výlov opravdovým svátkem.“ Kompletní seznam výlovů rybníkůzpracovaný Rybářským sdružením ČR je na internetových stránkách www.rybadomaci.cz

Mimo cílené podpory výlovů se kampaň Ryba domácí v podzimní etapě zaměří na propagaci konzumace sladkovodních ryb v televizních pořadech o vaření, v tištěných mediích a na internetu. Připravena je série ochutnávek v obchodních řetězcích po celé ČR.

Propagační kampaň Ryba domácí spolufinancuje Evropský rybářský fond a jejím cílem je podpořit spotřebu sladkovodních ryb a výrobků z nich. Cílem projektu není pouze navrátit rybím produktům jejich místo v jídelníčku spotřebitelů, ale také podpořit zájem veřejnosti o produkty rybolovu a akvakultury, a tím v dlouhodobé perspektivě ovlivnit spotřebitelské chování lidí a podporovat zdravější životní styl.

Naše voda

 

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony, Rybářství a rybníkářství