Pivovary sází na vlastní hospody

30. července 2014 | Rubrika: Čistota vody a rekreace , Nápoje a voda v potravinách

Gambrinus_Tray_500ml_ceske v01_out.ai

Minulou neděli se v sedmi stech vybraných hospodách po celém Česku, podporovaných značkou Gambrinus, pilo levněji. Připomínají to Hospodářské noviny s tím, že prvních sto vytočených piv v čase televizního zápasu fotbalové ligy v nich stálo o pět korun míň.

Podobné to má být podle deníku každou další neděli, kdy se bude hrát fotbalová liga, které je Gambrinus zároveň sponzorem. V průběhu sezony pak vznikne ještě koncept jednotných fotbalových hospod v městech v blízkosti šestnácti ligových stadionů, kde se fotbal hraje. Na konceptu hokejových hospod zase pracuje Radegast, který také jako Gambrinus patří do skupiny pivovarů Plzeňského Prazdroje a sponzoruje naopak hokejovou ligu.

Dosud přitom byly takzvané koncepty, sítě značkových hospod, zaměřeny hlavně na spojení konkrétního piva a gastronomie. Prazdroj, Staropramen, Heineken i Budějovický Budvar rozvíjejí své tradiční sítě, zkoušejí i nové nápady. U většiny značkových hospod a restaurací pivovarů přitom nejde o franšízu, jak by se mohlo zdát. Zpravidla pivovar uzavře individuální smlouvu s provozovatelem podniku a inkasuje přímo z prodeje.

Také Staropramen, který svým konceptem Potrefená husa platí za průkopníka v oblasti vlastních značkových restaurací, hodlá svých aktuálně 30 poboček nadále rozšiřovat. Navíc chystá zcela nový koncept. Zatímco Potrefené husy se profilují jako moderní občerstvovny s řadou i zahraničních piv pod hlavičkou celé skupiny, nová síť se zaměří spíše na servírování tradiční desítky a ležáku. Pivovar chce pod svou značkou sdružit co nejvíce ze 6000 hospod, s nimiž už nyní spolupracuje. Otevřít nové vlastní hospody chce i trojka trhu – Heineken, který provozuje koncept Šaland (pro pivo Krušovice). Do konce roku jich chce mít až deset. Naopak Budějovický Budvar se nechystá své Budvarky rozšiřovat, stávající pobočky ale chce  revitalizovat.

Zdroj: Hospodářské noviny (redakčně kráceno), ilustrační foto archiv Naše voda

Související rubriky: Čistota vody a rekreace, Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony, Voda a naše peněženka