Pivovarníci vyhlásili 12. ročník soutěže Naše pivo

20. srpna 2012 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

IMG_1040 pivo

Český svaz pivovarů a sladoven (ČSPS) vyhlásil již dvanáctý ročník ankety popularity piv mezi novináři „Naše pivo“. Informoval o tom výkonný ředitel ČSPS Jan Veselý.

Svaz podle něj osloví několik stovek novinářů ze všech typů sdělovacích prostředků a bude zjišťovat, která piva jsou mezi nimi nejpopulárnější. Novináři ze všech druhů médií obdrží elektronickou poštou orientační seznam piv vyráběných v našich pivovarech, který je současně i hlasovacím lístkem. Zároveň se jim dostanou do rukou i pravidla ankety, která od předchozího ročníku nedoznala prakticky žádných změn. Účastník ankety označí na hlasovací lístek pět piv – bez rozdílu pořadí – uvedených na seznamu nebo doplní nominace o piva, která nejsou na seznamu uvedena, ale účastník ankety je preferuje. Součet nominací určí, která piva jsou mezi novináři nejpopulárnější.

„V současnosti je na našem pivním trhu nejméně 550 značek piv a jejich počet neustále roste,což je pro našeho konzumenta piva, ale i zahraniční návštěvníky neobyčejně příznivá zpráva,“ konstatoval Veselý. Podle jeho slov představuje zkoumání popularity piv pro výrobce velmi důležitou informaci, a tak si názoru novinářů velmi cení.

Vyhlášení výsledků ankety Naše pivo 2012 bude jedním z bodů programu galavečeru českých pivovarníků a sladařů, který se bude konat 26. září 2012 v hotelu Ambassador Zlatá Husa v Praze. Během Svatováclavské slavnosti českého piva budou do Síně slávy českého pivovarství a sladařství uvedeny dvě osobnosti, které významně přispěly k rozvoji obou odvětví u nás. Zároveň budou oznámeny výsledky jediné soutěže, kterou vyhlašuje a podporuje svaz, České pivo 2012 a ankety Dámská pivní volba 2012. Účastníci ankety obdrží jako výraz poděkování od organizátorů pozvánku na uvedenou akci.

Nejpopulárnějším pivem mezi novináři Naše pivo 2011 se loni stalo pivo Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, a. s., druhé místo obsadil Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s., a na třetím místě skončilo pivo Svijany, které vyrábí Pivovar Svijany, a. s.

Soutěž České pivo stejně tak jako obě ankety patří k dlouhodobým komunikačním a PR aktivitám ČSPS. Jsou spolu s dalšími akcemi součástí dlouhodobého projektu „České pivo – naše pivo“, který svaz zahájil v roce 2000. Jeho základním smyslem a úkolem je seznamovat nejširší veřejnost s historií a současností výroby piva v českých zemích a s tím, co pivo obsahuje a jakým způsobem ovlivňuje lidský organismus. Dalším cílem projektu je rovněžzlepšit image piva, doma i ve světě populárního českého nápoje.

Další informace naleznete na internetových stránkách Českého svazu pivovarů a sladoven www.cspas.cz.

Naše voda

 

 

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách