29. 3. 2024

Pivní mixy preferuje podle výzkumů mladá generace a ženy

Podíl mužů pijících alespoň někdy pivo se dlouhodobě udržuje kolem hodnoty 90 procent, u žena pak kolísá mezi 50 a 60 procenty. Vyplývá to průzkumu, jehož výsledky dnes prezentovali představitelé Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS).

Uvedený průzkum  proved ČSPS ve spolupráci s Centrem pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR a byl zaměřen zejména na pozici piva v české společnosti v roce 2013. Zkoumány byly především dlouhodobé změny a aktuální trendy v konzumaci.  Mezi hlavní zjištění patří, že většina lidí pije pivo ve společnosti s někým dalším a to i tehdy, když se konzumace odehrává v soukromí. Většina českých konzumentů uvedla, že je pro ně v první řadě důležitá chuť a až na druhém místě řeší cenu. Výzkum také potvrdil, že mladá generace a ženy preferují pivní mixy.

Výsledky průzkumu v roce 2013 pozvolně vybočují z dlouhodobého trendu v konzumaci piva. Jak uvádí Centrum pro výzkum veřejného mínění, výrazně meziročně narostl podíl konzumentů v nejmladší skupině mužů, tj. mezi 18 a 29 lety z 86 na 93 %. „I když v tuto chvíli nelze s určitostí říci, čím byl tento nárůst způsoben, domníváme se, že se v tomto čísle promítá obliba pití pivních mixů. Z výzkumu totiž vyplývá, že se pití pivních mixů týká především mladších věkových skupin mužů a žen. Ze stovky mužů ve věku 18-29 let pivní mix dosud neochutnali pouze čtyři jedinci, v nejstarší skupině nad 60 let je takových téměř polovina,“ říká výkonný ředitel ČSPS Vladimír Balach.  V očích českých konzumentů jsou pivní mixy stále více vnímány jako klasické pivo. Analýza vnímání mixů podle míry jejich konzumace také dále ukazuje, že čím častěji nebo běžněji je pijí muži, tím spíše je vnímají jako pivo. Mezi ženami se tento jev nevyskytuje. „Z výzkumu pivních mixů je patrné, že jsou sortimentem, který má ambici oslovit vedle mladých dospělých spotřebitelů především právě ženy,“ dodává Balach.

Do letošního průzkumu bylo poprvé zařazeno také několik rozšiřujících otázek týkajících se stylu, jakým čeští obyvatelé pivo konzumují. Jednalo se například o to, zda lidé pijí pivo častěji sami nebo ve společnosti, doma v soukromí nebo v restauračních zařízeních a také zda pijí spíše pivo lahvové nebo čepované. „Pivo má v české společnosti atribut společenského nápoje. Naprostá většina lidí pije pivo většinou s někým dalším. Být u piva sám je vlastní pouze přibližně pětině konzumentů a desetině konzumentek,“ uvádí Jiří Vinopal z Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR.

Pití piva ve společnosti ovšem automaticky neznamená, že se jeho konzumace se stejnou měrou odehrává v restauračních zařízeních. Mezi muži sice převažuje pité piva v hospodě, baru atp., nicméně doma jich pivo pije 40%, u žen je situace vyrovnaná. Výše zmíněné výsledky také přesně odpovídají zjištění, že mírná převaha mužů dává přednost pivu čepovanému (57 %) před lahvovým, u žen jsou tyto dvě skupiny opět vyrovnané. Z celkového pohledu prodaného piva převažuje jeho množství prodaného v retailu nad prodejem piva výčepního.

Preference při výběru piva jsou u českých konzumentů dlouhodobě poměrně vyprofilované. Z těch, kteří alespoň někdy pivo pijí, dokáže svou oblíbenou značku jmenovat 90 % mužů a 74 % žen. Z výzkumu dále plyne, že bychom mezi deseti českými konzumenty piva našli přibližně jen jednoho, který se o značku a typ piva v převážné míře nezajímá a téměř žádného, který by se nezajímal vůbec. Mezi deseti ženami pijícími pivo bychom objevili tři nezajímající se a pouze jedna by pozornost značce nevěnovala nikdy. „Výsledky průzkumu opakovaně ukazují, že čeští konzumenti jsou poměrně konzervativní a dominuje mezi nimi věrnost ke své oblíbené značce, a to u devíti z desíti mužů a osmi z desíti žen. Na druhou stranu je u nás poměrně velká skupina těch, kteří rádi ochutnávají nová piva. Jedná se o téměř 40 % mužů a 42 % žen,“ podotkl Balach.

Dalším velmi zajímavým vývojovým trendem je to, že ženy se ve stále větší míře zajímají o pivo a o značku, jakou pijí. Zatímco muži preferují silnější varianty pivního moku, dominantou žen jsou stále piva černá. Mladší věková kategorie obou skupin má radši pivní mixy a lehčí piva. Nakonec lze říci, že obliba typů piva silně souvisí také s tím, kolik ho vlastně člověk pije. Zde zejména u mužů platí, že čím více piva konzumují, tím spíše mají v oblibě desítku.

Více naleznete na webových stránkách www.ceske-pivo.cz

Naše voda, ilustrační foto Naše voda

20.11.2013 15.48, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony, Statistiky a kauzy

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

Světový den vody v ČHMÚ Praha KomořanySvětový den vody v ČHMÚ Praha Komořany
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31