Organizace Greenpeace vytvořila tuňákového průvodce podle způsobu lovu

Aktualizováno 11. března 2014 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách , Rybářství a rybníkářství

Součástí globální kampaně organizace Greenpeace je mimo jiné udržitelný a spravedlivý lov tuňáků, právo spotřebitelů na informace o původu ryb v tuňákových konzervách a způsobu, kterým byly uloveny. Organizace to připomíná na svých webových stránkách.

„Abychom zmapovali situaci na českém trhu, rozhodli jsme se provést průzkum tuňákových konzerv. Podobné průzkumy proběhly již v mnoha zemích, např. ve Velké Británii, Kanadě, Austrálii, Španělsku nebo Rakousku. V některých státech se průzkumy uskutečnily i opakovaně a vedly k významnému posunu směrem k využívání ryb z trvale udržitelných populací,“ uvádí se na stránkách organizace.

Celkem jsme oslovili dvacet sedm subjektů obchodujících s tuňákovými konzervami na českém trhu, z nichž bylo vybráno šestnáct obchodních řetězců, výrobců a distributorů jednotlivých značek tuňákových konzerv, které byly zařazeny do průzkumu a hodnoceny dle řady kritérií (viz odkaz v pravé liště). Výsledkem průzkumu je žebříček vyjadřující vhodnost jednotlivých značek s jejich hodnocením z pohledu trvalé udržitelnosti. Ten naleznete na adrese http://www.greenpeace.org/czech/cz/tunakovy-pruvodce-2014/

Jediný prodejce v České republice, který nabízí výhradně tuňáky lovené na prut a vlasec, je podle tuňákového průvodce Marks and Spencer. Výrobky z udržitelně lovených tuňáků lze ale také nalézt v nabídce řetězce Tesco (řada Tesco a Tesco Finest).

Zdroj: www.greenpeace.org, ilustrační foto archiv Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách, Rybářství a rybníkářství