Obliba bezplatné sms info služby i mobilních aplikací neustále stoupá

21. února 2014 | Rubrika: Voda a naše peněženka , Vodovody a kanalizace

veolia-cisterna-vyrez

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) stále více komunikují se svými zákazníky prostřednictvím moderních technologií. Službu SMS INFO, tedy zdarma zasílané informace o dodávkách vody, haváriích, odstávkách a předpokládaných časech ukončení, ke konci ledna využívalo 21 031 obyvatel metropole. Oznámil to mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Za posledních dvanáct měsíců se počet klientů zvýšil o více než dva tisíce. „Tuto službu nabízíme od konce roku 2007 a zatím jsme zákazníkům odeslali na 735 tisíc zpráv, jen loni jich bylo 121 tisíc,“ uvedl Tomáš Mrázek.

PVK v loňském roce spustily dvě mobilní aplikace pro majitele chytrých telefonů s iOS nebo Android OS. Aplikace Moje voda je určena široké spotřebitelské veřejnosti a mimo jiné nabízí zobrazení odstávek vody a aktuálních havárií přímo v mapách s uvedením předpokládaného obnovení dodávky. Přes aplikaci Moje VodaPlus pak mají zákazníci nepřetržitý a zabezpečený přístup ke svému elektronickému účtu. „Obě aplikace jsme klientům nabídli loni v dubnu a nyní mají na tři tisíce uživatelů,“ podotkl Mrázek.

Mezi další novinky roku 2013 patřilo zavedení bezhotovostních plateb pomocí QR kódu. „Jde o speciální platební QR kód pro bankovní aplikace na chytrých telefonech, který tiskneme na zúčtovacích dokladech,“ vysvětlil Mrázek. Pomocí instalované aplikace příslušné banky se načtou informace obsažené v QR kódu, který se nachází na faktuře a platební příkaz v bankovní aplikaci se automaticky vyplní správnými údaji. Zákazníci se tak vyhnou možným chybám při přepisování údajů do platebního příkazu jejich banky. Platbu pomocí QR kódu vloni využilo přes dvě stě zákazníků.

Naše voda

 

Související rubriky: Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace