Němci chtějí, aby bylo Labe splavné alespoň 320 dní v roce

11. září 2013 | Rubrika: Podnikání s vodou a zákony , Přehrady a vodní díla

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Pouhá dvě procenta objemu zboží pro Českou republiku, které jde přes Hamburk, jsou přepravována po Labi. Zbytek putuje po silnicích a železnice a zbytečně tak zatěžuje životní prostředí. Oznámilo to Řediteství vodních cest.

„Konečně se nám v Bundestagu podařilo přijmout usnesení směřující ke zlepšení splavnosti Labe. Naším cílem je dosáhnout alespoň pětiprocentní hranice objemu zboží přepravovaného po řece,” uvedl Poslanec německého Bundestagu Jürgen Klimke.

“Rádi bychom, aby Labe bylo splavné alespoň 320 dní v roce při dosažení plavební hloubky 160 centimetrů. Máme zkušenosti, že toho lze dosáhnout velice ekologickou cestou,” doplnil.

„Prioritou na české straně by mělo být vybudování plavebního stupně v Děčíně,” shodli se na česko-německém jednání tento týden senátoři Petr Bratský a Karel Korytář.

Až 345 dní v roce s plavební hloubkou 140 cm by mělo být Labe splavné podle Jana Skalického pověřeného řízením Ředitelství vodních cest. “Jsem velmi rád, když slyším od německé strany, že zajistí splavnost v ještě lepších parametrech, než plánujeme v Čechách. To jen potvrzuje, že doprava po Labi má smysl a budoucnost,” říká Skalický.

Naše voda, foto ŘVC

Související rubriky: Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla, Prevence povodní, voda v krajině