Nejpopulárnější piva v médiích a mezi ženami: Bernard, Pilsner Urquell a Svijany

Aktualizováno 30. září 2011 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách , Statistiky a kauzy

IMG_4076 pivo v sudu

Výrobky rodinného pivovaru Bernard sklidily největší úspěch v doprovodných anketách Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS), jejichž výsledky byly slavnostně vyhlášeny ve čtvrtek 29. září v prostorách pražského hotelu Ambasador.

Nejpopulárnějším pivem mezi novináři na základě výsledků ankety Naše pivo 2011 se poprvé stalo pivo Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, a. s. Druhé místo obsadil Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s., a na třetím místě skončilo pivo Svijany, které vyrábí Pivovar Svijany, a.s. Anketu organizoval Český svaz pivovarů a sladoven, který formou dotazníků oslovil více než 370 představitelů všech druhůmédií od tištěných po elektronická, od zpravodajských přes společenská po odborná. V anketním lístku účastník ankety označil maximálně pět piv – bez rozdílu pořadí – uvedených na seznamu nebo doplnil nominace o piva, která na seznamu uvedena nebyla, ale účastník ankety je preferuje. Nominováno bylo celkem 44 piv ze všech typů pivovarů. Součet nominací určil, která piva jsou mezi novináři nejpopulárnější.

„Výsledky ankety potvrzují, že vedle piv, která jsou v popularitě mezi novináři stálicemi, se de facto pokaždé objevují piva nová,“ uvedl Jan Veselý, výkonný ředitel ČSPS. „Pro pivovary mohou být výsledky zajímavým signálem o tom, jak je jejich pivo vnímáno v tak významné oblasti lidské činnosti, jakou představuje mediální scéna a názory novinářů,“ doplnil Jan Veselý.

Další anketou, jejíž výsledky byly podobně jako ty výše uvedené vyhlášeny na Svatováclavské slavnosti českého piva 2011 u příležitosti oslav patrona českých pivovarníků a sladovníků 29. září 2011 v Praze, byla Dámská pivní volba. Ve druhém ročníku, kterou vyhlásil První dámský pivní klub po dohodě s vedením ČSPS, šlo o to najít nejpopulárnější značku piva mezi ženami v České republice. Vítězem se opět  stalo pivo Bernard z produkce Rodinného pivovaru Bernard, a. s. a obhájilo své loňské prvenství. Na druhém místě skončilo pivo Svijany, které je vyráběno v Pivovaru Svijany, a. s., a na třetím místě se umístil  Pilsner Urquell ze skupiny Plzeňský Prazdroj, a. s. Celkem bylo ženami nominováno 33 piv z produkce velkých a malých pivovarů i minipivovarů.

Anketa, která podle dostupných informací nemá ve světě obdoby, se mezi dámskou částí naší populace vyhlašuje na památku a jako projev uznání Janě Herodkové in memoriam. Jana Herodková, profesí novinářka a zakládající členka a první prezidentka Prvního dámského pivního klubu, se o klub významně zasloužila. Anketa letos proběhla ve dnech 1. až 9. září 2011 a mohly se jí účastnitčlenky Prvního dámského pivního klubu a dále sympatizantky, jimž byla účast na anketě členkami klubu nabídnuta, neboť je o nich známo, že kvality piva vřele oceňují.

Nejnovější výsledky dlouhodobého výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, který organizuje Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR, v. v. i., ukázaly, že kolem 90 % mužů a 50 až 60 % žen u nás pije pivo.

Další informace naleznete na internetových stránkách Českého svazu pivovarů a sladovenwww.cspas.cz.

Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách, Statistiky a kauzy