Nejlepší Tuzemák je z Božkova, potvrdil test Dnes

17. prosince 2012 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

tuzemsky_1l_jpg

Božkov Tuzemský od Stocku Plzeň se stal nejlépe hodnocenou značkou ve velkém testu tuzemáků, který zorganizovala redakce Test Dnes. Informoval o tom dnes mediální zástupce Stocku Jiří Janoušek.

Podle jeho údajů vyšel Božkov Tuzemský, vůbec nejprodávanější lihovina v Česku, vítězně ze souboje s dalšími 16 tuzemáky, které jsou běžně k dostání v obchodní síti. První příčku mu přisoudila odborná porota. „Hodnocení v Test Dnes patří k nejrespektovanějším v Česku. Proto máme z vítězství ohromnou radost. Potvrdilo se, že naše nároky na výběr těch nejlepších surovin pro výrobu Božkova Tuzemského se následně projeví i při hodnocení kvality výsledného produktu,“ uvedla marketingová ředitelka Stocku Plzeň Kateřina Harris.

Božkov Tuzemský byl jako nejlepší tuzemák hodnocen jižv loňském roce při slepých degustacích vedených agenturou Ipsos Tambor a získal tak pozici jedničky u samotných spotřebitelů. Nyní v Testu Dnes mu absolutorium přisoudili odborníci. V porotě totiž zasedali nejen přímo zástupci největších výrobců lihovin v Česku, ale také specialisté z Vysokéškoly chemicko-technologické, která v oboru hodnocení potravin patří k naprosté špičce v ČR.

V rámci testu bylo hodnoceno 16 tuzemáků nakoupených v českých obchodech. Porota přitom u jednotlivých vzorků hodnotila analytické parametry (zda složení odpovídá ingrediencím deklarovaným na etiketěa zákonným normám). Následně byly posuzovány senzorické vlastnosti tuzemáků,tedy vzhled, chuť, vůně. Porotci přidělovali jednotlivým vzorkům známky od 1 do 5, podobně jako ve škole. Vítězný Božkov Tuzemský získal od hodnotitelůsouhrnnou známku 1,9 ajako jediný z posuzovaných tuzemáků se tak dostal pod hranici 2,0.

Božkov Tuzemský se ve Stocku Plzeň vyrábí již přes 60 let. Jeho základními ingrediencemi jsou nejjemnější líh, měkká plzeňská voda, cukerný sirup a karamelový kulér. Tajemství jeho chuti tkví ve speciální kompozici rumových ingredienci a ležení, díky němuž získává vyváženou chuť a příjemnou zlatohnědou barvu. Božkov Tuzemský s tradiční plachetnicí je nejprodávanější značkou v ČR, když zaujímá první pozici v obou segmentech trhu, tedy v gastronomii (on trade) i v maloobchodě (off trade). V maloobchodě činí tržní podíl Božkova Tuzemského přibližně 14,5 %, v gastronomii pak přesahuje 11 %. Celá kategorie tuzemáků v současnosti tvoří zhruba pětinu českého trhu lihovin.

Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách