Nadace Partnerství: Začal další ročník soutěže „Pro vodu“

25. listopadu 2015 | Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě , Podnikání s vodou a zákony

Nadace Partnerství - vítězové Pro vodu 2015

Do 22. února 2016 mohou zájemci o soutěž „Pro vodu“, kterou ve spolupráci se společností Nestlé organizuje brněnská Nadace Partnerství, posílat své projekty zaměřené na šetření s vodou. Portál Naše voda o tom informovala Adéla Mráčková z uvedené Nadace.

Také stávající 4. ročník soutěže hledá aktivní a kreativní mladé lidi, kteří pomohou obcím a neziskovkám lépe zacházet s vodou v zastavěném území, krajině i budovách. Soutěžící si mohou vybrat k řešení konkrétní situaci uvedenou na webu soutěže, nebo přihlásit vlastní projekt odpovědného hospodaření s vodou. Autoři nejlepších projektů získají Ceny Nestlé ve výši 30, 15 a 5 tisíc korun. Podrobnější informace Nadace Partnerství poskytuje na www.soutezprovodu.cz.

Soutěže „Pro vodu“ se mohou zúčastnit jednotlivci i týmy, mezi jednu z podmínek však patří věk od 18 do 30 let. Novinkou čtvrtého ročníku soutěže je příležitost spolupracovat přímo se zadavateli, kteří chtějí s pomocí soutěžících řešit reálnou situaci týkající se vody. Jedná se například o systém hospodaření s pitnou a dešťovou vodou v sociálním podniku Mlýn Karlovice, snížení spotřeby vody v pražském Toulcově dvoře, návrh vodoteče s mokřadem v lomu Hády u Brna nebo zlepšení zadržování vody v obci Doubravník.

„Soutěžící ale mohou dál přihlašovat vlastní inovativní nápady, jak přestat plýtvat pitnou vodou, jak použitou vodu efektivně čistit, jak předcházet povodňovému riziku nebo naopak suchu, které se stalo v naší krajině nejaktuálnějším problémem,“ uvádí koordinátorka soutěže Zuzana Šeptunová z Nadace Partnerství.

V předchozích ročnících soutěže zvítězila například Mechatronická sprcha, která při výstupu zajišťuje požadovanou teplotu vody, a proto uživatelé nemusí studenou vodu na začátku sprchování zbytečně odpouštět. Vítězství slavil také projekt rozložitelných nanovlákenných filtrů pro čištění odpadní vody nebo komunikační kampaně zaměřené na veřejná pítka (Brno žít, vodu pít) a spořiče pitné vody (Vzduch do vody zvýší úspory). Soutěž je také příležitostí pro architekty a krajináře, kteří navrhují revitalizace území a uvažují o vodních tocích a dalších krajinných prvcích všestranným, přírodě blízkým pohledem.

„Pro Nestlé je odpovědné hospodaření s vodou prioritním tématem. Dobře si uvědomujeme, že v případě nedostatku této cenné suroviny nevyrobíme naše produkty. Snažíme se o úspory vody nejen v našich závodech, ale i o zapojení širší  veřejnosti do této oblasti. Vítáme zapojení kreativních lidí z různých oborů do vodní problematiky a těšíme se na neotřelá řešení navržených modelových situací,“ říká Jana Blecherová z Nestlé.

Všichni soutěžící mohou své projekty ještě před odevzdáním (22. února 2016) konzultovat s mentory nebo je vylepšit díky prosincovému a lednovému semináři. Do finále pak postoupí devět projektů, které jejich autoři osobně představí odborné porotě. Vítězné projekty Nadace Partnerství slavnostně vyhlásí a finančně odmění 21. dubna 2016 v Brně.

Informace o soutěži: http://www.soutezprovodu.cz/, kontakt: Nadace Partnerství:
Adéla Mráčková, PR manažerka soutěže, adela.mrackova@nap.cz, 515 903 123, 721 468 231

Zuzana Šeptunová, koordinátorka soutěže, zuzana.septunova@nap.cz, 515 903 127, 775 856 985

Naše voda, ilustrační foto: Nadace Partnerství (vítězové předchozího ročníku soutěže)

Související rubriky: Co bychom měli vědět o vodě, Podnikání s vodou a zákony, Prevence povodní, voda v krajině, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace