Na trh míří rum s příchutí kávy

28. srpna 2012 | Rubrika: Nápoje a voda v potravinách

special_jpeg

Dvě typické hospodské chutě se již v příštích dnech smísí v jediné tekutině. Jak totiž dnes uvedl Jiří Janoušek, mediální zástupce společnosti Společnost Stock Plzeň – Božkov, na trh je v současné době uváděna unikátní inovace Božkova Tuzemského.

Tuzemák, který s podílem kolem 13 procent vévodí českému trhu lihovin, získává tak mladšího souputníka v podobě značky Božkov Speciál. Božkov Speciál vychází z tradice nejoblíbenějšího tuzemáku v zemi, zároveň však přináší jemnější chuť díky přídavku etiopské kávy. Tato kombinace sice zjemňuje chuť tradičního Božkova Tuzemského, zároveň však zachovává jeho časem prověřené charakteristiky a přidává specifickou vůni.„Výsledek je příjemně pitelný a určitě jej ocení i ti, jimž tradiční Božkov Tuzemský připadá příliš drsný. Zároveň si jej však díky plnosti vychutnají i vyznavači klasického tuzemáku,“ uvedla brand manažerka značky Božkov Petra Sinkulová.

Historie vzniku nové receptury je lehce pikantní. Prazáklad Božkova Speciál totiž vznikl již v 50. letech minulého století, kdy pracovnice provozů v Božkově tajně vynášely z provozů malá množství tuzemáku, který „pašovaly“ v termoskách s kávou. A právě při tom objevily lahodnou chuť kombinace tuzemáku s příměsí kávy, která nyní ve výrazně zdokonalené podobě přichází na trh jako Božkov Speciál.

Uvedením nového produktu na trh přitom Stock Plzeň sleduje obdobnou strategii jako v roce 1997, tzv. line extension. Tehdy se ke klasickému Fernetu Stock přidal Fernet Stock Citrus a během velmi krátké doby se stal jednou z nejprodávanějších značek v Česku. „Božkov Tuzemský je vůbec nejprodávanější lihovinou v České republice. Věříme proto, že poskytuje další potenciál pro rozšíření,“ dodala Sinkulová. Uvedení nové značky na trh bude podpořeno vlnou ochutnávek v obchodních řetězcích, promotion akcemi v gastronomii a tištěnou inzercí.

Naše voda

Související rubriky: Nápoje a voda v potravinách